Jumaat, 8 Disember 2017

makanan (9) : ikan goreng berulam timun

assalammualaikum semua, dan selamat malam...

kalau nak bermula belajar hidup sederhana, setiap hari makanlah ikan goreng dan timun ulam sahaja.

lama-lama, kita akan faham bahawa apa itu makna makan dengan sederhana.

praktis untuk bulan lepas dan bulan ini.

semoga bermanfaat.

wasalam. 

8 ulasan:

  1. Kalau hari2 menu yang sama aje, jemu jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya.

      jemu.

      tp selalunya tukar-tukar jenis ikan ja.

      yg penting timun mesti ada.

      Padam
  2. Ikan selar kuning sekilo RM16.
    Ayam sekilo RM8.
    Kalau nak lebih sederhana, goreng ayam je mcm aku...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau keluarga ramai / orang yang makan tu ramai, beli ayam nampak lebih berbaloi.

      aku duduk dua orang dan aku masih belum terfikir nak beli peti ais.

      jadi ikan boleh dibeli dengan kuantiti yang aku boleh dua kali makan.

      jadi ikan lah lebih berbaloi

      Padam
  3. aku kalau dapat ikan goreng ngan sambal belacan pun dah jadikkk...mmg buat bertambah selera...tapi dgn syarat ikan tu kena goreng garing...baru best...krup krap makan...haha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul. iksn goreng memang kena garing.

      boleh bertambah - tambah nasik.

      bukan mengurus, tapi menggemok.

      Padam
  4. Lama2 muntah jadinya menu yang sama je ni. hehe. Tp kalau kena tekak jalan je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      kalau pendapat aku la, tengok tukang masaknya juga.

      kalau org tu masak kena dgn tekak, makan hari-hari pun tkpe.

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.

Blogger

Google +