Pengikut (Blogspot)

Rabu, 12 April 2017

partner & other partner (12) : butir cerita

hello semua, selamat malam...

hmm. butir cerita waktu bercinta dan lepas berkahwin mungkin lain. dah ada anak mungkin lain.

itulah rentak kehidupan lelaki dan perempuan yang menjalin hubungan membentuk kasih sayang dan kekeluargaan.

contohnya bila pandang bulan. bulan purnama indah menghiasi langit.

pengalaman aku dan lokman la. kihkih

masa bercinta, masa bertunang dan awal perkahwinan.

aku : abang, bulan la. bulan penuh.

tuding jari ke langit menunjuk bulan.

lokman : iya... cantik.

aku : cantik kan?? tau tak yang kenapa orang cakap kalau rindu kena tengok bulan abang?

lokman : entah, nape?

aku : sebab masa zon waktu yg sama bulan tetap akan sama dengan rupa yang sama. kira ada chemistry la kalo rindu pastu tgk bulan yang sama. sweet kan kan??

lokman : sweet matamu kono.

sambil masing-masing merenung bulan yang sama.

masa dah kahwin, partner memancing.

situasi dalam kereta. bulan purnama bersaiz gergasi. menunjukkan ciri air pasang besar di laut. menuju ke sungai, port biasa memancing.

lokman : apa tu yang?

aku : bulan purnama, air laut pasang ni.

aku buat penakulan tak berbayar.

lokman : ye ke, bukan belon?

cuba melawak.

aku : bulan lah.

lokman : belon...

aku : kalau belon dia pasang kat mana?

soal aku serius.

lokman : tu kat area kilang tu.

aku : mana pulak. bulan la.

lokman : kalau bulan mesti dia ikut kita kan? tengok kan dah takda.

masa tu lokman membelok menuju ke tepi sungai.

aku : kalau belon jom aaa g kilang tu tengok.

lokman : malas aku, aku datang sini nak mancing.

hahaha. teros berhentikan kereta dan mula memancing.

tu je nak kongsi.

kbai.

4 ulasan:

  1. Mancing malam2, ikan nampak umpan ke? Haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi.

      lokman pulak cakap terbalik. mancing bulan terang tak bagus sebab nnt udang nampak kita.

      Padam
  2. minat betul memancng ye... siang malam mancing ikan.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. mancing tu dah bukan jadi minat dah. dah jadi kehidupan dia.

      hahaha.

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.