Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Rabu, Mei 20

aktiviti hujung minggu (1) : spa ringkas di rumah

Hello semua, selamat petang...

Spa ringkas di rumah

Jarang dah sekarang aku beli barang-barang kecantikan or spa di rumah di semenjak aku gugur hari tu. Punca memang aku pakai barangan lebih ke"jawa"an macam air serai wangi, pilis, paniaram dan ape ntah lagi satu aku lupa. Moreover, bahan macam tu lebih natural dan lebih mulus je kulit dan rambut. Badan pun akan sentiasa wangi. Pernah jugak Lokman request suruh pakai lagi; tapi dah habis tempoh berpantang macam pelik la pulak kalau nak request benda-benda alah tu. Huhu. 

Bila aku dah rasa lengas badan, muka dan rambut. Aku mula rasa aku perlukan treatment, aku perlu manjakan diri sendiri. Yelah, badan sendiri kalau dah dua tiga minggu tak tido (tido lambat, tido suka hati, tido bawah meja opis, terlelap kat kerusi, terlentok kat meja sambil air liur basi kat kertas dan seumpamanya); aku perlu cari alternatif termurah untuk manjakan diri sendiri. 

Sabtu lepas habis buat overtime, aku ambil masa sekejap berkeliling dalam Watson di Selayang Mall dan carik beberapa barangan kecantikan yang boleh dijadikan modal untuk memanjakan diri. 

Barang pertama yang aku grab setelah satu jam berpusing mengeliling Watson ialah Body Scrub bauan Argan Oil yang dikeluarkan oleh Watson sendiri. Lately kan, skrub badan dari Watson ni dah jadi kegilaan aku termasuk yang ni. Dengan harga tujuh belas menggunakan ringgit malaysia dan sedikit effort menyental di tangan dan kaki rasa lepas tu ringan dan sedap je. Tekstur yang suam-suam kasar serta berbuih ketika dibilas dah cukup syurga dah rasa. 

Selepas memilih barangan untuk badan, aku memilih masker untuk muka. Aku tak guna masker dalam gambar tu, aku baru jumpa masker yang tu tadi. Hahaha. Setelah dua bulan tidak menggunakan apa-apa masker, aku memilih untuk membeli masker arang daripada Activa. Rasanya ramai orang tau masker ni. The best thing pasal masker arang, bile kite kopek arang yang dah kering di muka tu dengan bapa segala bintik hitam ikut bersama. Huhuhu. Tu yang rasa puas bila tepek kat muka. Masker Activa ni berharga dua belas ringgit dengan menggunakan ringgit malaysia. (masker arang dan masker blueberry)

Bila bab rambut ni, aku agak berkira dan agak keliru nak memilih yang mana. Masa kat rumah, aku fikir-fikir nak beli conditioner. Aku dah ada shampoo dan nak tambah conditioner. Tapi bile fikir balik, zaman dedulu aku beli conditioner rambut mesti makan tahun jugak nak habis. Bila usha-usha di ruangan jenama milik Pentene akhirnya aku berjumpa dengan minyak rambut dengan saiz travel; dengan harga tiga ringgit dan lima puluh sen. sesuai la buat-buat main kat rambut.

Jadi, last week memang weekand ada rasa sedikit kesegaran dan sedikit kegembiraan. Lagipun paper untuk submit sebagai Insenior dah siap satu buku; another one to go. Ni je lah aku mampu bagi hadiah untuk diri sendiri. 

tu je nak kongsi.

kbai. 

14 ulasan:

  1. Wah mas, amik Ir. ke? Gudluck kwn..semoga tercapai semua impian ko. Rajin kawan aku ni taw!

    BalasPadam
    Balasan
    1. baru nak hantar paper pie...

      taktau la macam mana hasilnya...

      huhu

      Padam
  2. eh best kot kalau pakai herba2 kita tu... ala tak kisah la dahhabis pantang pun, ok jer pakai.. macma I ni dah lama habis pantang pun duk pakai la hat NR bersalin tu hehehehe. btw, ada satu produk sini, deme keluarkan jenama "mandi lulur" konsep asian.. rega toksah cakap la berpuluh euro botol kecik.. I tengok cebik jer muka hahahaha balik buat sendiri kat rumah la.. setakat beras jer pun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. barangan asian jual mahal?

      baik la post dari sini je kak dora....

      Padam
  3. Pernah dulu guna lulur kulit rambai...wangi...tapi tu laaa...malas nak sapu bilik air yg penuh dgn rambai....klu nk scrubbing kat open public nnt takut ramai yg ambik video ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. rambai boleh buat skrub ke?

      huhuhu bukan gatal ke benda alah tu?

      Padam
  4. yg jns ni xpnh try.. mgkn blh cuba nnti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. try yui. argan oil memang best.

      tak tipu punya.

      sebab terasa nak pakai hari-hari...

      Padam
  5. Kakak rasa ada hikmah banyak keguguran itu buat Mas. Mas perlu lebih masa utk completekan Ir. Mas. Dpt manjakan diri dan dpt membezakan yg tradisi dan moden dua-dua dpt rasa.. Kagum juga kakak dgn Mas ni. Dlm sibuk tugasan boleh lagi study utk dptkan Ir. itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sibuk tak sibuk mana. tak tahan dengar Lokman membebel, mana report nak hantar la, itu la ini la.

      sakit telinga hari-hari dengar syarahan.

      betul orang cakap kak, kite mesti ada pasangan yang "supportive" baru lah ada keinginan nak berjaya.

      wallahualam,

      Padam
    2. bijak membeli namanya ni. hihihi~

      Padam
    3. bijak membeli, mudah memakai.

      hehe.

      Padam
  6. saya pun suka scrub watsons ni..nak pulak kalau bau rose tu...best je pakai. murah pulak tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan kan...

      sedap kan rasa badan lepas pakai scrub ni...

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.