Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 25 April 2015

tin kosong (3) : peluang hanya datang satu kali

hello semua, selamat petang...

ada orang cakap kat aku satu benda. dan aku rasa sangat sebal semasa mendengar itu. kihkih.

ia berbunyi seperti; peluang tu datang sekali je. hargai peluang yang diberikan oleh orang kepada kita. memang selama ni aku hanya mintak secebis peluang untuk lebih maju berbanding sekarang.

tapi dugaan melebihi kelebihan. buat aku lemah sangat-sangat untuk teruskan ape yang aku dah mulakan.

atau aku sangat banyak fikir.

atau aku hanyalah satu unit tin kosong di jalanan.

mengarut sangat ni. kbai.

8 ulasan:

  1. its okay, Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk engkau. Ignore them.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul.

      kite perlu ignore mereka yang memberi impak negatif kepada kite. even siapa pun die.

      right?

      *thanks sebab follow dan komen sini :)

      Padam
  2. Aku tetap yakin apa yang berlaku pada kita bersebab. Moga tabah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. insya-Allah.

      memang ada hikmah disebalik semua ini.

      Padam
  3. Manusia boleh aje kata peluang dtg sekali sebab kita tak tahu qada' dan qadar Allah. Tapi kita kena percaya qada' dan qadar Allah. Mungkin ada peluang ke dua atau ke tiga kita pun tak tahu juga..

    Berlapang dada... hihi... kakak cakap bolehlah Mas kena batang hidung terkapar juga:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya suka komen positif dari akak. mungkin secara tak lansung ia akan memberi pengalaman yang akak ada dalam hidup saya.

      thanks.

      Padam
  4. betul tu peluang hanya sekali tapi kadang kala peluang datang berserta halangan dan akallah yang memainkan peranan..

    BalasPadam
  5. peluang hanya datang sekali, tapi rezeki akan datang berkali-kali, mungkin rezeki akan datang lebih besar dari peluang ni, insya Allah :D

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.