Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 18 April 2015

tin kosong (1) : kebaikan itu bukan untuk dijual

hello semua, selamat tengah hari...

hari ni aku jumpa orang baik.

bukan-bukan, aku dah agak lama kenal dia tapi aku tak sangka kebaikan dia sebaik itu.

dia sememangnya baik. tapi ape yang dia buat hari ni betul-betul baik.

bagi pandangan mata aku la.

cumanya, orang lain tak sedar itu adalah kebaikan.

cuma aku yang pandang.

bukan kuasa aku membela dia. aku takde berkuasa apa pun.

aku cuma bersyukur; dia orang baik. secara tak lansung; aku ingin berdoa untuk dia. aku bermohon pada Allah SWT; datanglah jodoh dari Antartika yang sedang berjalan menempuh badai; menemui dia adalah 200% lebih mulia dari hatinya yang mulia. aku mohon juga, supaya jodoh Antartika itu membawa dia ke satu tahap; kebaikannya itu tidak disia-siakan,

aku harap doa aku makbul.

wallahualam.

kbai. 

12 ulasan:

  1. Kau bagi aku idea la. Nak buat kisah bertajuk "jodoh dari antartika". Macam ok je kan.

    Sampaikan salam alu kat orang tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huahua. if she find someone. aku akan tulis; insya-Allah.

      nnt aku sampaikan. kot2 ko boleh jadi jodoh antartika die ke....

      *ok, aku melawak.

      hakhak.

      Padam
    2. iyo la tu. aku ni bukan dari antartika la, tapi afrika... kurus, botak dan gelap. hahaha!

      Padam
    3. DARI PAK SUNANG Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui AKI DARMO saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan AKI DARMO,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan AKI DARMO yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti, AKI DARMO juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penglaris jualang silahkan hubungi AKI DARMO di 082-310-142-255 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya –ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI -http://pendidikan-merangin.blogspot.co.id

      Padam
  2. Wow. She's lucky to know you.

    Aminkan doa kau . :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. semoga semua orang yang membaca ni mengucapkan amin atas doa aku.

      wallahualam.

      Padam
  3. buat baik memang selalunya orang x nampak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kebaikan yg simple spt bersedekah or mmberi mknn kpd org, kite boleh nmpk.

      Tp kebaikan spt myelamatkan seseorang yg brsalah tk dihukum, tk siapa tahu.

      Wallahualam.

      Padam
  4. always surprise with kindness of others

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.