Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 14 Februari 2015

scene komuter (8) : perbualan dengan foreigner (4)

Hello semua, selamat petang...

Ok, aku sambung perbualan aku dengan Adik India tu. Aku lately beku. Nak menulis takde idea. Huahua.

Aku : How long you have been in Malaysia?

Adik India : 6 month. I am lonely here, feel like want to back home with my mum and my sister.

Aku : Are you alone here? Married?

Adik India : ya, i am alone, Not married yet but i have fiancee, family arrangement.

Serius aku tengah tengok cerita Hindustan sekarang. Kalo depan ni Ashu dalam cerita Taal, aku dapat bayang macam mana rupa suami dia. Huahua.

Aku: I see. Actually I am supsried when you say that Malaysia is a bored country.

Aku bidas dengan baik.

Adik India : You dont get me wrong Miss. I said I am lonely here. Feel homesick and wanna back home.

Aku agak diam sebentar. Sebenarnya dalam hal macam ni, aku sebagai manusia kena bagi sokongan ye tak?

Aku : I think, I understand you. You are strong lady I believe.

Entah mana hala word tu bersusun dalam kepala aku. Cuma aku memahami la, umur 20 tahun sorang-sorang kat negara asing. Sape tak homesick. Cuba bagitahu?

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.