Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Sabtu, Februari 7

scene komuter (6) : perbualan dengan foreigner (2)

Hello semua, selamat petang...

Meh kite sambung cerita yang tergantung semalam. Huahua.

Setelah akak Cina tersebut mematikan panggilan telefon tersebut, dia menoleh ke arah kami. Akak Cina berbasa basi dengan Adik India dengan menggunakan perantaraan Bahasa Inggeris. Aku yang jarang berbahasa itu hanya mendengar, tidak mahu ambil pusing lebih-lebih.

Akak Cina memperkenalkan diri dia dari Shanghai, China manakala Adik India menyatakan dia dari Bangalore, India. Aku mula merasakan yang aku duduk dalam satu situasi yang menarik sebab aku adalah bangsa Melayu dari Malaysia. Walaupun bangsa-bangsa mereka adalah rakyat negara aku sendiri tapi aku tak pernah lagi berduduk sekali dalam gerabak komuter menuju ke KL Sentral. Aku mula memasang telinga. Hahaha.

Akak Cina : What a suprise, I am working at Bangalore. I open my bussiness there...

Adik India : Really. I born at Bangalore. I am working here for 2 years training. What bussiness you deal with?

Akak Cina : I open my beauty center there. I stayed there in and out for 2 years. Bangalore is the best place. People is preety and good.

Aku yang tadi hanya mendengar, memandang mereka. Aku lihat Adik India tersenyum simpul.

Gila tak senyum kalau orang puji tempat sendiri.

Nanti bersambung. Kehkeh. Kbai.

10 ulasan:

  1. saya pun senyum kalau org puji..tapi lama2 jadi x selesa...huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bisnes person mmg kne ada elemen sweet talk. Kihkih

      Padam
  2. Nampak sangat M'sia juga jadi salah satu tempat yg menarik di hati mereka juga kan.. Mas pasang telinga agak-agak mereka perasan tak?

    BalasPadam
  3. saya teringin nak gi jalan2 ke Banglore tu :)

    BalasPadam
  4. Jauh benor buka cawangan sampai ke Bangalore. Eh, tapi kalo aku pon bangga kalo org kata,"Org Pahang cantik-cantik belaka" walaupun aku tak termasuk dalam kategori cantik tu langsung, not event sipi-sipi. Hakhak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Same la kite.

      Puji tempat kite dh cukup baik dah

      Padam
  5. harap2 pujian tu benar
    kalau la tak benar, memang buat makin sakit hati je

    BalasPadam
  6. Hihi sempat pasang telinga yer..

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.