Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Sabtu, Disember 6

partner & other partner (7) : kata-kata yang "play-save"

hello semua, selamat petang...

seusai solat Isyak, dan berbaring lepak di katil. sambil memangku kucing bernama Nyuning dan suami di sebelah. aku berborak santai dengan Lokman beberapa perkara di tapak, menjurus kepada apa yang dibeli sebelum pulang ke rumah. 

bercerita hal tudung satin cantik dan kedai yang nampak gorgeous kat Pekan Ijok. sebenarnya aku yang banyak membebel, Lokman senyap je. aku tiba-tiba tanya kat Lokman macam ni :

Aku : Abang, cantik tu macam siapa?

Lokman : cantik tu macam Mastura la.

Aku : Alrite....

lalu aku bangun dan mengangkat bakul baju-baju kotor untuk dibasuh ke dapur. 

aku tahu Lokman penat, malas layan aku sembang. so, dia "play-save" dengan puji aku cantik.

honestly, kalau suami yang puji cantik for sure isteri suka.

hakhak. dah nampak mainan macam mana sekarang?

kbai. 

18 ulasan:

  1. Kalau aku bila malas nak layan atau penat sangat, aku tak jawab secara lisan. Tapi jawab guna kening atau bibir. Kening untuk jawapan 'ya' atau 'tak', bibir untuk tunjuk arah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      its better than, diam menjadi kayu...

      Padam
  2. jawab macam tu tanda penat dan malas nak melayan la tu? oo..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan stkat tu je tande die.

      tande kedua, memusingkan badan ke arah lain dan berdengkur...

      haha.

      Padam
  3. hakikatnya, memang perempuan suka dipuji pun kan, hehehe, siapa lagi yg nak puji isteri kalau bukan suami sendiri... klu lelaki lain yg puji mcm tu kang lain pulak jadinya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. so wan,

      ko rajen-rajen lah puji isteri tu...

      hehe.

      Padam
  4. haruslah happy kalau suami sendiri yang puji. Haha

    BalasPadam
  5. haha...harusla puji isteri...cuba kalau dia jwb cantik tu mcm che ta ke? mcm erra fazira ke? apa reaksi kau? heeeee

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha.

      actually aku tak kesah pun kalo die nak puji che ta dengan erra tu cantik.

      dh memang diorang cantik...

      cantik je, tak bawa apa-apa mksd dalam hubungan.

      yg penting jujur. kalo dah dapat setia tu dh pakej dh.

      Padam
  6. Jadi, namamu Mastura?

    Setuju le sesangat. Bila pujian tu drpd mulut suami, rasa dah puashati dah. Dalam hati sama ada ikhlas ke tak, itu takyah fikir sgt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo pk lelebih nanti sakit otak ler...

      huhuhu!

      Padam
  7. aku tak pernah puji isteri
    memang berat mulut nak puji

    kesian kat isteri aku...

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang lama selalunya puji dengan perbuatan...

      kot?

      hehe.

      Padam
  8. kitorang lelaki ni memang pandai bg jawapan play-save.

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.