Pengikut (Blogspot)

Khamis, 4 Disember 2014

office random talk (1) : rumor / gosip murahan

hello semua, selamat petang...

rumor ni bahaya. aku kerja dalam komuniti melayu. banyak sangat rumor peribadi yang aku tau pasal kawan-kawan sekerja aku. semua orang ada rumor tersendiri. rumor ni bercerita pasal benda peribadi yang kadang-kadang tak masuk akal lansung dengan profesional tempat kerja.

tapi aku tak pernah tahu, rumor pasal diri sendiri. kite semua ni bagai diberi magnet untuk tidak mengkritik kesalahan orang lain secara berdepan. bagi aku, kite pun tak sempurna. mengapa kena nilaikan kesalahan orang lain? kan?

yang best, kadang-kadang rumor tu menceritakan salah kite yang kite salah. rumor jugak bercerita berkenaan yang kite tak salah tapi dipersalahkan.

rumor. pelik betul.

ia akan membolehkan kita mendapat memo percuma dari majikan kerana rumor.

ingat. rumor tu ada perkara yang kite betul salah dan ada perkara yang kita tak salah.

sekian.


p.s : semester kedua kat Teamcoat ni masih belum ada dapat memo. masa sem satu dulu tu banyak gile. hahaha.


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.