Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 21 November 2014

partner & other partner (5) : tiada beza keduanya

hello semua, selamat tengah hari...

salam jumaat. semoga jumaat ni memberi kita semua semangat untuk mencari rezeki di bumi milikNya yang luas ini.

perbincangan dan percakapan santai di dalam kereta antara aku dengan Encik L.

Aku : abang jangan lupa pegi bank, check balik kenapa cheque tu tendang.

Encik L : dah sayang, die suruh datang esok sebab die naik kat atas dulu baru turun kaunter.

Aku : hurm tu lah, tak boleh la nak uruskan benda-benda macam tu sendiri, semua nak tunggu kite kan... leceh

Encik L : tapi duit abang semua kat siapa sekarang?

Aku : kat kite lah...

suasana jadi diam sekejap. aku berfikir sebenarnya.

Encik L : tapi kalau abang takde duit abang mintak siapa?

Aku : mintak kat kite lah...

Encik L ketawa terbahak dan membuat aku berfikir....

WHAT THE DIFFERENT?

kbai.




7 ulasan:

  1. jadi akauntan rumah tangga la ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak jugak.

      hanya sebagai tmpt persinggahan

      Padam
  2. seronok bila kongsi dapur
    dan lagi seronok kalau kongsi pinggan

    BalasPadam
    Balasan
    1. kadang-kadang kena bijak mengatur belanja untuk dua orang dan aku selalu kecundang.

      huhu.

      Padam
  3. Kau dah jadi bank Encik L. Haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. bank is better phrase than accountant.

      kihkih

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.