Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 29 November 2014

mesyuarat mingguan (3) : carrot & rabbit

hello semua, salam sejahtera...

perbincangan berkenaan dengan "next movement" untuk perkara-perkara teknikal adalah diperlukan antara seorang Ncik Bos dan pekerja-pekerjanya.

perbincangan selalu merumus kepada kewangan dan kepada cara kerja dan kepada bagaimana "public relation" kita dengan agensi / syarikat yang lain.

Ncik Bos : Amir dah sampai mana dah Mas?

Aku : saya belum hantar gambar lagi bos...

Ncik Bos: tengok, kerja pending. part kite pending dah berhari dah tak hantar-hantar lagi benda tu. bile nak hantar?

Aku : nanti kejap lagi saya drop-by. ambil gambar terus send kat Amir.

Ncik Bos : tolong lah tolong.

Aku : ye, bos. (cuak dah, sebab kena tinggi suara)

Ncik Bos : kalau ko tak beri carrot, macam mana rabbit nak makan?

perumpamaan berat ouh. sungguh tak faham aku. haha!

kbai. 


12 ulasan:

  1. Maksudnya, dapat bonus barulah rajin kerja...haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. maksud yang aku rasa lebih baik dari ape yang aku fikirkan...

      hehe.

      Padam
  2. hahahaha... bolehbuat macam2 terjemahan dengan perumpamaan tu bos... heheheheh

    BalasPadam
  3. bos pandai falsafah.mmg patut sentap.hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah terbiasa.

      jadi tak berapa nak sentap.

      huhu.

      Padam
  4. rabbit skang tak perlu carrot, dia prefer cokodok. kalau jawab lagu tu agak2 dapat bonus tak?

    BalasPadam
  5. maybe boss dh stress sngt smpai keluar ayat gitu. hehe

    BalasPadam
  6. Hebat juga Ncik Boss bermadah pujangga ye Mas:)
    Mas kena jawabalah "tengah mencari carrot terbaik buat rabbit"

    BalasPadam
    Balasan
    1. carrot terbaik buat rabbit.

      kehkeh. comel je jawab mcm tu...

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.