Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Rabu, Julai 30

ramadhan & syawal : Allah lebih sayangkan kamu

Assalammualaikum...

Lama dah tak menulis apa rasa hati aku kat sini. Sejak aku mengandung, aku selalu tak sihat. Banyak perkara berlaku sehingga aku berhenti dari kerja.

Syawal ni, dukacita untuk aku dan Encik L.

Kami kehilangan kembar kami dalam usia kandungan 6 bulan.

28 Ramadhan 1434H, memberi tamparan hebat untuk kami berdua. Kami redha anak-anak lelaki kami meninggalkan kami. Aku keguguran. Kedua-dua anak aku.

Tiada kegembiraan syawal ini.

Yang ada hanya air mata mengiringi pemergian anak-anak syurga ibu dan abah.

Ramadhan bin Mohamad Lokman & Syawal bin Mohamad Lokman.

Tenanglah di sana. Ibu dan abah redha.

Tiada apa yang lebih berkuasa dari Dia. Apabila Allah berkata Kun Fa Ya Kun. Maka terjadilah ia.

Tanpa tanda-tanda. Tanpa amaran. Semoga dugaan besar untuk kami ini menunjukkan hikmah.

Wasallam.

17 ulasan:

  1. insyaAllah, ada syafaat dari anak2 yg meninggal ketika dalam kandungan diakhirat nnt.

    BalasPadam
  2. Salam takziah. Smeoga terus redha yang apa yang telah ditakdirkan.

    BalasPadam
  3. Alfatihah..Bila kita di uji Allah, ingatlah bahawasanya ujian itu tidak lebih dari kekuatan kita.

    http://Zulife.blogspot.com

    BalasPadam
  4. Errrr...xtau ape nk ckap...harap kau tabah...mungkin blom rezeki kau...inshaaAllah nnt ade rezeki yg lain utk kau...sgt tekejut, bile tgk copy surat tu...

    BalasPadam
  5. Allahuakbar..bertabah la ye mas. InsyaAllah ada rezeki lg yg menanti..

    BalasPadam
  6. takziah dari aku... tabahkan hati dan teruskan hidup. mungkin ada hikmah apa yg terjadi.

    BalasPadam
  7. Takziah. Tabah la hati. Mereka menunggu kamu di sana.

    BalasPadam
  8. sabar ye sayang.. Allah perancang maha hebat. :) tabah, sabar, mesti Dia ganti yang lebih baik. akak doakan ni :)

    BalasPadam
  9. Takziah dari saya .... sabar lah dengan ujian Allah

    BalasPadam
  10. Very sorry to hear that, takziah.

    BalasPadam
  11. takziah..Insyaallah ada hikmahnya

    BalasPadam
  12. innalillah. cik punzel. aku speechless.... ko bersabar ye. Allah jualah yg mengetahui betapa tabahnya ko. huhu.. aku sedih ni.

    BalasPadam
  13. Terima kasih atas concern semua...

    BalasPadam
  14. salam takziah cik Rapunzel..ada hikmah di sebalik apa yg terjadi. bertabah ya.

    BalasPadam
  15. Tahniah...anda dan suami terpilih mendapat hikmah darinya...Mereka menanti kalian di Syurga...

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.