Pengikut (Blogspot)

Selasa, 1 April 2014

partner & other partner (2)

hello semua, selamat petang...

"other partner" ni kira beruntung kan?

"partner" tak pernah nak membebel panjang or tarik muncung bila "other partner" pulang lambat dari kerja sehingga ke tengah malam. siap bawak "partner" tido ofis lagi.

kadang kala "partner" makan malam sebelum "other partner" balik dan siap boleh temankan "other partner" lagi. takde pun nak membalah pasal balik lambat.

kadang kala "other partner" tak kemas bilik, "partner" tolong sapu separuh. tolong lipat baju dan kemas katil. kadang-kadang masak. basuh baju dah memang tanggungjawab "partner"

"partner" kesian, dah tido baru "other partner" sampai rumah tu pun "partner" masih boleh lontarkan senyuman paling manis untuk hantar "other partner" pegi kerja keesokannya. tak merungut pun.

"partner" ni boleh tahan toleransi jugak. sampai "other partner" naik segan dengan "partner" sebab tak jadi isteri solehah seperti orang kita cakap.

tapi macam mana "partner" dikhabarkan pada orang ramai adalah salah seorang yang mempengaruhi "other partner" untuk berhenti kerja walhal "other partner" kesian tengok jenis rumah tangga yang macam ni.

di mana permulaan kata-kata tentang "partner" adalah salah sama sekali.

adey-chiau.

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.