Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Jumaat, Mac 7

gas hidrogen yang mengeluarkan bunyi pop

Hello semua, selamat malam...

Seusai membaca beberapa entri dari blog Kak haNanie. Aku macam bersemangat nak bercerita. Hurrm. Macam mana aku harus mula ye?

Pasal isu UBAH last week, satu peratus pun masih tiada perubahan. Aku boleh dianggap macam tin kosong. Kalau kena tiup angin tu bergolek sana-sini bawak mulut bising. Padahal tak ade benda pun aku ni. Tapi bukan tin kosong dulu-dulu Abraham Graham Bell guna buat telefon ke? Huahua. Abaikan imaginasi aku ni.

Hidup ni macam roda. Hurm. Klishe bunyinya. Tapi dah hakikat. Lagi-lagi melibatkan reputasi kerja, nama pangkat gelaran, harta dan every single thing yang boleh dinilai oleh dunia yang fana ini.

Tu je. Adey-chiau.

p.s : bagaimana kite boleh mengenalpasti gas hidrogen dalam udara? bukan keluar bunyi pop ke? takde bau takde ape terus bunyi. tak terkejut semua orang? hurm...

13 ulasan:

  1. Td kate nk tdo...hahaha...smpat lg klua 1 n3...
    Komen xde kne mengene ngn tajuk...bole? hahaha

    BalasPadam
  2. tin kosong? apa kata anggap diri tu macam payung. kalau dilepas bebas terbang di udara. takpun belon.. penuh dengan isi.. bila meletup, maka terkeluar lah udara di dalamnya. ok, merapu sori. -_-

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. kentut bau, hidrogen takdak bau...

      haha!

      Padam
  4. cik punzel, aku tak faham. huhu... nampaknya aku makin tua sbb tak faham bahasa kias dah ni. atau pun aku lelaki. heheh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo...pasal ubah yg entry lepas tu eh.. ermm..mcm dpt faham skit2 je.

      Padam
    2. sebenarnya pasal entri ubah tu memang ade kene mengena sikit lah!

      tapi sebenarnya, semalam kat ofis ade perkara mengejutkan berlaku. sudahnya aku terkejut sampai malam...

      tibe-tibe lak hadirnya entri ni. huhu!

      Padam
  5. Sebenarnya mereka yg hidup ada pengisian sentiasa merasa diri perlu diperbaiki. Menganggap bagai tin kosong tapi cuba dirikan tin itu betul-betul banyak benda boleh diisi didlmnya. Hatta org dedulu jadikan pot utk sukat beras. Betapa pentingnya ia digunakan setiap hari..

    Dentuman guruh tu salah satu tanda adanya hydrogen Mas...
    Tapi ada gas yg tak berbunyi tau-tau bau aje hihi... itu yg menyakitkan ye:)

    BalasPadam
  6. Punzel. Dah ok ke? Atau masih terperanjat. Apa yg berlaku...biarkan jelah sebab dah berlalu kan.

    Hidup bagaikan roda...walau klise tapi memang betul pun kan. Kadang kita kat atas. Kadang kat bawah

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah okey...

      yang tinggal hanya tanda tanya...

      haha!

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.