Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Rabu, Februari 26

telahan seseorang

hello semua, selamat pagi...

last week sebenarnya ada cerita kelakar yang aku nak cerita. bila aku taip  jadi tak kelakar pulak. bile aku cerita dengan Encik L, beliau buat muka kayu. hahaha, lansung tak boleh bla!

jadi, aku fikir nak cerita ke taknak. nanti orang cakap aku poyo. ngandong tak, cerita je lebih. memang la aku tak ngandong lagi. mana tau, lain kali ngandong. ye tak? hahaha.

sambung balik cerita aku. macam ni...

hari rabu lepas, kaki aku kejang tak boleh jalan. kalau ikotkan hati aku nak cuti. tapi tu lah, masa tu kereta rosak. kalau aku cuti, sape nak hantar kereta pi bengkel kan.

aku pun datang ofis. bila dah datang ofis, mana lah mau nak duduk time. turun naik tangga je dah dekat 10 kali. submit barang tu ini kat bos. jumpa bos pun dah tiga kali. 

dah kali kedua dan kali ketiga melintas bilik Ncik Bos Botak mula lambai-lambai panggil masuk. aku pun masuk. dah bos panggil, kena la masuk. 

belum sempat duduk dah tanya dah;

Ncik Bos Botak : kaki kau kenapa mas? teruk dah aku tengok

Aku : entah, betis dua-dua "cramp". tak boleh jalan.

Ncik Bos Botak : bahaya ni mas.

Aku : kenapa bos? (muka aku cuak habis)

Ncik Bos Botak : ko kenal secretary lama saya dulu. bukan yang ni, yang dulu. lama dulu...

Aku : emm, tak kenal. nape?

Ncik Bos Botak : kaki dia bengkak; berhari-hari. semua orang wondering, kenapa kaki die bengkak. die pun pelik jugak kaki die bengkak. jalan pun macam ni lah. ko tau sebab ape?

aku geleng kepala. muka dah cuak. ada sakit kritikal kawan tu. dahi aku berkerut-kerut.

Aku : tak tau....

Ncik Bos Botak : die pregnant! baik ko g check, ko pregnant ke tak. 

aku blur. terus keluar dari bilik beliau. disusuli dengan gelak tawa geng-geng sembang petang beliau.

chis. belum lagi kot.

adey-chiau.


20 ulasan:

  1. Sampai hati laki kau buat muka kayu je kan? Kalau aku dah paksa Fik gelak..Hahahaha..
    Xpe, nanti ada la tu rezeki..Keep praying..

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhuhuhuhu.

      aku dah biasa dah sida...

      doakan aku ye...

      Padam
  2. Tak support lgsg la...tak glak pun senyum jd la...haisyyy...

    BalasPadam
  3. Oh, kaki cramp bengkak bengkak pregnant???

    Encik Bos punya pandangan tu boleh pakai ke idak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tktau la reen....

      aku pun tkde pengalaman...

      heee!

      Padam
  4. slalu dengar kaki bengkak orang nak bsalin
    tapi manatau betul pa yang en boss ckp tu
    rezeki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan...

      mana ada tanda baru2 org bengkak kaki....

      Padam
  5. haha mengong bos punzel.. takpe punzel one day nanti insyaAllah ada la rezeki tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. nasib baik sya rasa cerita ni kelakar....

      haha!

      Padam
  6. ha baik kau gi check, asalnye Punzel, kau jalan macam penguin, macam akak skang ni ker? muehehehe

    BalasPadam
  7. Haha.. Jalan tak betul sebab pregnant ke.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab kaki kejang...

      keje tak tentu masa...

      haha!

      Padam
  8. agak lawak la jugak. selamat aku tak buat muka kayu mcm en L. Hahahah. awal2 pregnant mana la kaki bengkak ke cramp. hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kehkehkeh...

      padahal aku tak pregnant pown...

      Padam
  9. hahaha. bos ko stok nak membahan je ni...selalu kaki cramp bukan dah sarat-sarat ke sebab bawak perut berat.

    BalasPadam
  10. Apalah Ncik boss mas ni. Kalau early stage manalah bengkak.
    Biasa yg bengkak tu dah nak bersalin adalah bengkak sikit...
    Kelakarlah juga kakak baca hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha.

      tak pasal je kena tuduh pregnant...

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.