Pengikut (Blogspot)

Selasa, 11 Februari 2014

nescefe o nipis

hello semua, selamat pagi...

hari ni aku dengan Encik L awal. bangla kat kilang pun pelik; sampai Encik L cakap, hari ni kitorang mimpi pelik-pelik tu pasal bangun awal. kahkahkah.

sebut pasal kopi atau nescefe, tu memang favorite kitorang. lately sesejak usia Encik L meningkat ke angka tiga dot, asyik complain sakit belakang. aku pun sama.

semalam Encik L buat muka tahik. bila tengok nescefe o yang aku buat pekat. satu cawan, satu sudu nescefe. amek kau legam dalam cawan tu. bukan semalam je yang beliau complain. mungkin complain dengan cara berhemah buat aku bermuka dungu. haha.

dalam kereta pagi semalam, ada ceramah khas pasal nescefe o yang berasa nipis. korang faham tak nescefe o nipis tu macam mana rasa dia. kire rasa gula manis-manis buah; campur dengan rasa nescefe sikit. aku pernah la rasa. memang sedap pun. Encik L yang bancuh sendiri. haha!

asalnya, aku bubuh nescefe banyak-banyak dalam cawan supaya orang tak tuduh aku kedekut nescefe. hakikatnya aku suka nescefe pekat. baru buntang sikit mata aku ni pagi-pagi.

pagi tadi, masa Encik L tengah goreng nasik aku pun capai mug nak buat air. Encik L warning me.

Encik L : jangan letak banyak sangat...

Aku : hehe. alrite...

lepas masak, mandi. lepas mandi, siap. lepas siap, sarapan. letak air atas meja. hari ni hati aku nak minum nescefe susu.

masa Encik L makan, aku senduk nasik masuk bekal. keluarkan air Sunquick dalam peti ais.

Encik L akan makan dulu, baki aku akan makan dan minum dalam pinggan yang sama. memang rutin sarapan hari-hari macam tu.

aku pun suap nasik dan minum air. tiba-tiba Encik L tanya :

Encik L : sedap tak nescefe tu sayang?

muka nampak tension.

Aku : sedap la kot. nescefe tak pekat.

Encik L : ha tau pun. orang cakap nescefe o yang letak sikit. nescefe susu sedap ke rasa letak sikit?

Aku : sedap je.

Encik L : banyak kau punya sedap. dah tau buat salah, semua sedap ko cakap.

aku dah mengekek gelak.

Aku : tak same ke?

Encik L : mana nak sama dol. kalau berlari dengan berjalan sama tak?

Aku : siapa yang berlari, nescefe o ke nescefe?

Encik L : buat lawak, seronok sangat kan?! belum kena lagi...

hakhak. tu je cerita makanan hari ni salam sayang semua. adey-chiau.



p.s : terima kasih atas segalanya, yang telah kau beri, amat ku hargai. semua ku simpan di dalam hati...


28 ulasan:

  1. Nescafe susu taruk nescafe byk bru sdap...hahaha...
    Org ngn ummu ske nescafe o smlm...kehkehkeh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nescefe o semalam macam mana?

      haha!

      Padam
    2. Haaaaa...ko msti tak pnah dgr kan...hahaha...
      Nescafe yg buat dah lame, rse die kan lain sket...tu sume cafe mse kt poli dlu punye hal...

      Padam
    3. mean, yang semalam punya...

      masuk peti ke, yang kat luar tu?

      sedap ke?

      errr?

      Padam
    4. A'ah...taruk peti ais bru ngam..taruk lua basi kot..hahaha...

      Padam
    5. hakhakhak...

      tu pasal aku tanya...

      Padam
  2. Mas ni pun satu. Nasib baiklah laki tu en L. Betullah kalau letak susu nescafe sikit manalah sedapnya. Lainlah kalau o ok juga.

    Kan dah kena dol dgn en L hahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kehendak die mcm susah je nk ngam dgn kepala kite kakzakie

      :))

      Padam
  3. tak suka nescafe pekat2.. rs mcm boleh sembelit

    BalasPadam
    Balasan
    1. sembelit eh?

      tp memang tak elok nescefe pekat sebab kandungan caffien tinggi boleh sebabkan urat kite sakit-sakit selalunya...

      Padam
  4. Haha memang lain la punzel..nescafe o letak nescafe sikit je kalo tak nanti pahit la kan.. kalo nescafe susu tu letak nescafe byk sikit sok baru aummm hihi sya pun suka nescafe.. sedap kan..

    btw nampak sgt lama tak dtg sini. Blog punzel dah berubah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhuhuhu.

      susah sya bancuh sendiri.

      dulu guna 3 in 1 jer...

      Padam
    2. 3 in 1 tak sedap la punzel hihi..tkpe2 en abg kan rajin ajar

      Padam
    3. hahahaha.

      rajen ajar ke, rajen complain?

      Padam
  5. hehe..lucu la uols.. erm..sakit badan..may suggest try la mkn ostematrix shaklee atau joint health tablet...may bg special price klu nak.. ;)

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. aku pun gemar neslo tkpun mocha dulu2...

      tp lately aku tk suka sbb mix milo yg terlampau pekat akan buat kite mual...

      perasan tak?

      hehe.

      Padam
  7. Kadang2 oke air nescafe aku..kadang2 tak.. Ahh aku suka yg Mem buat jer.. Minum yg org bancuhkan mmg sedap..hiks..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu-dulu kan payeh...

      semua orang cakap nescefe aku sedap.

      die je yang complain.

      first customer yang complain...

      huhu.

      Padam
  8. muahahaha sedap ker kopi susu nipis? hahahaa eh kami pun kalau buat nescaffe mesti pekat2 legam, 2 sudu untuk secawan ok, ni I start dari papa JJ la ni minum pekat2, addict siot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh tahan sedap la rasa light2. sesuai buat minum santai2 petang.

      kite pun minum pekat2 waktu pagi. nak kena rasa pahit jugak kt tekak...

      barulah ummmph

      Padam
  9. err..mana sedap nescafe nipis letak susu...
    rasa susu je la..heheh

    BalasPadam
  10. sweet ar korang laki bini... hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. sweet time sweet je moon...

      time gado tu ko tktau mcm mana...

      aku cuma tulis utk kenangan aku satu hari nnt

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.