Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Khamis, Februari 6

agenda dalam berkasih sayang

lama dah tak tulis blog. 

cuma merasakan kasih sayang yang dimiliki oleh kita dalam dunia ni penuh dengan agenda.

di manakah, dipanggil keikhlasan dalam kasih sayang?

aku telah hilang semua itu. aku juga telah mematikan semua itu dalam diri. 

dan akhirnya, aku yakin. 

sayang dan cinta Dia adalah paling baik, paling indah dan tiada tolok banding dalam dunia ini. 

assalamualaikum. 



p.s : makin lama aku marah, makin kerap aku benci. makin mereka gembira bersandiwara. makin mereka rasa aku boleh diayam-ayamkan. jadi, keputusan ini sangat-sangat muktamad.

16 ulasan:

  1. Jgn marah...wat xtau je...saba la utk sket mse lg..smpai ko dpt ape yg ko nk...bole kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. entahla... memang rasa nak pegi jauh-jauh...

      tp dah berjanji pulak...

      Padam
  2. GEMBIRAKAN HATI KITA ... DAN ORG2 YANG KITA SAYANG DISEKELILING KITA. ... ABAIKAN YANG MENYAKITKAN HATI DAN JIWA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. chik att...

      org yg sakitkan hati kite tu, orang yang dekat dengan kite...

      hurrmm...

      Padam
  3. Semakin kita berkasih sayang semakin banyak syaitan menggoda utk meleraikan kasih sayang tersebut. Kembali kepada yg SATU. Allah maha mengetahui. Mengalah bukan bererti kalah. Nekad bukan bererti menang. Ingat jgn sesekali membiarkan syaitan melerai kasih yg telah terikat. Lawan dgn iman dan doa moga kasih terus bepanjangan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kakzakie...

      even akak jauh sangat dari pandangan mas...

      tapi cadangan ini dan nasihat ini adalah melengkapi keadaan masa ni...

      terima kasih banyak-banyak...

      Padam
  4. Buat apa yang gembirakan hati kau. Pendulikan kata3 mereka yang penuh sialan itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. reen, kegembiraan aku dah aku letakkan pada mereka...

      susah untuk menyatakan bahawa, ia tidak ada apa-apa...

      Padam
    2. Kalau aku skang la, aku dah tak letak tahap gembira aku pada gembiranya orang yang aku sayang... sebab itu akan mungkin buat kau terluka bila orang yang kau sayang lukakan kau...

      Itu aku la... hehe Apa3 pun keputusan hidup kau, semuanya di tangan kau. Pengalaman hidup kita tak sama. Tabah ya. :)

      Padam
    3. thanks...

      tapi aku ni rasanya dah terlampau jauh dalam perhubungan ni...

      untuk gembirakan diri sendiri, aku rasa aku nak patah balik...

      and i wont do that sebab aku pun tak mampu nak patah balik.

      huahua.

      Padam
  5. errr... kekalkan berkasih sayang itu. persetankan mereka yang lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. insya-Allah...

      mana mgkin nak buang kaseh sayang yang kite semai tu...

      kite tinggalkan segalanya untuk dia, tapi...

      eerrmmm...

      Padam
  6. bahaya marah lama2....
    tenang2 yea punzel....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kite tak marah la nur.

      kite cuma dah pasrah dan malas nak ambil pusing...

      suka hati die la, jika tu yang terbaik untuk dia...

      Padam
  7. jgn marah marah, nnt darah tinggi

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.