Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Jumaat, Disember 20

penulis mawar ; kapal terbang mewah

hello semua, selamat tengah hari...

macam dah kehabisan idea nak bercerita. tapi nak cerita jugak sebab boring kan. 

ada satu buku novel aku baca dalam bulan lepas, merangkap ke bulan ni. novel dalam 800 muka surat. aku dah tak beli novel. bertahun dah. cuma pinjam je dari Miss L (komen blog aku dengan nama ni)

tu pun lepas dipaksa berkali-kali. aku taktau kenapa lately aku jarang baca novel. mungkin aku sendiri takot nak bermimpi. realiti lansung tak seindah dengan apa yang aku fantasikan. 

errm. bermadah pulak kan?

kembali kepada novel yang aku cakap ni. dalam banyak-banyak novel yang memenuhi rak milik Miss L; aku tertarik pada satu nama penulis. first time ever. selalu aku tertarik dengan tajuk cerita tapi sekarang aku tertarik dengan nama pena yang digunakan oleh penulis ni. 

Evelyn Rose. kuatnya nama tu. sekuat duri-duri mawar yang bermula dari penciptaan seorang wanita, Eve (Hawa). macam tu la imaginasi aku bila terbayangkan nama ni. smell nice; fragrance. 




13 Jam A380. satu akronim yang ringkas tapi membawa kepada dua persoalan yang utama dalam cerita ni. berkenaan dengan 13 jam penerbangan ke London menggunakan pesawat A380 kemudian bertemu dengan "secret admire" dan berpeluang bercinta bersama-sama selama 13 jam.

gile sweet. aku dulu bercinta pun makan kat kedai 2 jam terus balik rumah kot. huahua.

indah untuk difantasikan. mempersoalkan hati wanita yang berbolak-balik memilih antara simpati dan cinta. 

hero pertama adalah cinta hati; sangat mengagumi dan mengujakan. muda, energetik dan berwawasan.

hero kedua adalah garang; tegas, berkepimpinan dan kebapaan. pengalaman ngeri dalam hidup membuatkan hero kedua pasrah dan berhati-hati dengan kehidupan. 

jodoh Allah SWT; siapa yang tahu? siapa pulak dapat menyangkal?

jadi, korang bacalah untuk merasakan betapa manusia merancang, Allah SWT pasti perancang yang terbaik. 

novel ni bagus untuk dihayati sebab mendedahkan persoalan-persoalan semasa dalam perhubungan percintaan la kononnya. 

okey. jika korang nak baca lagi karya yang menarik ni korang boleh usha-usha blog penulis Fairy Tales from Evelyn. banyak lagi kisah dongeng yang direalitikan. 

cukup dulu. aku ada tender nak hantar petang ni. satu portion tak siap lagi. mari sambung balik. 

assallamualaikum.




p.s : walau kau tarik balik apa yang kau katakan, tapi masa yang lalu tak boleh berulang. biarlah tetap macam ni; sehingga retak-retak hati bercantum semula dengan sika grout 75.






24 ulasan:

  1. Aku pun macam kau, dah tak minat baca novel cinta. Sebab tu aku skarang suka baca novel misteri, penyiasatan dan seram. hahaha. Aku just scraed if aku terlalu berharap love story aku macam dalam citer novel. Tapi apa apa pun love story kita DIA yang tentukan.

    Ehhh terpanjang lak. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jiwa betul ko bab2 novel ni reen.

      Dulu aku ada jugak beli novel penyiasatan or seram...

      Dh 5 6 bulan tk beli lnsg novel. Zero novel. Tktau kenapa

      Huhu!

      Padam
    2. Haha. Aku yang dulu lah. Masa aku memula stat karang cerpen. Kakakakaka. Skang tak. Bila aku baca novel cinta zaman skang, akal aku kata tak logik betul... hhahaha.

      Aku suggest kau baca buku keluaran FIXI,.. best! Tak de jiwang3... kekekeke :P

      Padam
    3. selalu org ckp novel fixi. tp aku tktau nk cari kt mana...

      Padam
    4. Reen ni dia baca novel lain pun post dia still jiwang2 and ada bunga2..hahaha

      Padam
    5. tu la pasal... mana datang idea die tu?

      Padam
    6. Hoi hoi hoi... apa ini. *cekik Dhagi*

      Jawapan aku... berangan. Haha :3

      Padam
  2. Mcm best je ni novel ni cik repunzel..sya suka baca buku yg bg semngt ni..mklumlah..semngat ni rasa sikit2 ilng ni..hehe..tp novel cinta ada jgk baca..ps i love you cecilia ahern..sgt mnyentuh jiwa yg nipis dan halus ni..ngeh..ngeh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang best pun syaz...

      Utk perempuan mcm kite... Hikhik

      Padam
  3. seronoknya ada gak peluang baca novel. tak dapek dah nak layan...sangat kesuntukan masa. lagipun bila dah start baca nanti...addicted!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu pasalnya la murni ooi... Aku tk sudah2 sbb baca pun sikit2.

      Bukan ada masa sgt. Tu pun last2 adik ipar aku baca dan cerita kt aku...

      Huhu

      Padam
  4. amboii...saja tau buat nur tertarik ni..hehehe..
    nur pun lama dah tak baca novel...
    tak tahulah bila mood mbaca nak mari..heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cubalah nur baca novel tu...

      Mana tau melekat tp terus terang cakap percintaan tu best

      Padam
  5. 800???
    Tak tergamak nak membacanya...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhuhu...

      Takot tk kembali ke alam nyata eh?

      Padam
  6. Membaca novel ni kalau dah dimulakan pasti tak mahu berhenti. Apa lagi jumpa yg tema disukai pasti ke hulu-hilir akan dikelek dan dibaca selagi tak ending.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhu.

      Tu la pasalnye... Sesejak kawen susah la mcm tu...

      Padam
  7. Aku pandang novel ni sama mcm buku teks.sekian..hahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. buku teks kan menarik...

      lg2 buku teks sejarah

      :P

      Padam
  8. ayah saya suka novel Tenggelamnya Kapal Van der Wijck :)

    BalasPadam
  9. Masa sekolah aku suka baca novel. Sekarang ni aku banyak beli novel tapi sudahnya novel tu masih kekal dalam balutan plastik. Entah bila aku nak baca. Haih. Aku taktau apa yang aku bizi sangat sebenarnya. Hahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko lagi dhsyat... balut plastik tak bukak lagi?

      nnt bukak eh, buat baca bedtime story ngan fik malam-malam before tido...

      Padam
  10. evelyn rose!! aku peminat dia!! aku ada salah satu novel dia tajuk "the wedding breaker"

    best giler citer tu...mula jatuh hati dgn penulisan dia lepas baca novel tu la...pada aku dia novelis yang sgt knowlegable...bukan hanya mengutarakan fantasi semata2...

    nama dia pun best kan...

    BalasPadam
  11. macam best je kak punzel.. lagi2 800ms.. nak sebulan jugak baru habis tu,. hahaha

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.