Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 20 Disember 2013

penulis mawar ; kapal terbang mewah

hello semua, selamat tengah hari...

macam dah kehabisan idea nak bercerita. tapi nak cerita jugak sebab boring kan. 

ada satu buku novel aku baca dalam bulan lepas, merangkap ke bulan ni. novel dalam 800 muka surat. aku dah tak beli novel. bertahun dah. cuma pinjam je dari Miss L (komen blog aku dengan nama ni)

tu pun lepas dipaksa berkali-kali. aku taktau kenapa lately aku jarang baca novel. mungkin aku sendiri takot nak bermimpi. realiti lansung tak seindah dengan apa yang aku fantasikan. 

errm. bermadah pulak kan?

kembali kepada novel yang aku cakap ni. dalam banyak-banyak novel yang memenuhi rak milik Miss L; aku tertarik pada satu nama penulis. first time ever. selalu aku tertarik dengan tajuk cerita tapi sekarang aku tertarik dengan nama pena yang digunakan oleh penulis ni. 

Evelyn Rose. kuatnya nama tu. sekuat duri-duri mawar yang bermula dari penciptaan seorang wanita, Eve (Hawa). macam tu la imaginasi aku bila terbayangkan nama ni. smell nice; fragrance. 




13 Jam A380. satu akronim yang ringkas tapi membawa kepada dua persoalan yang utama dalam cerita ni. berkenaan dengan 13 jam penerbangan ke London menggunakan pesawat A380 kemudian bertemu dengan "secret admire" dan berpeluang bercinta bersama-sama selama 13 jam.

gile sweet. aku dulu bercinta pun makan kat kedai 2 jam terus balik rumah kot. huahua.

indah untuk difantasikan. mempersoalkan hati wanita yang berbolak-balik memilih antara simpati dan cinta. 

hero pertama adalah cinta hati; sangat mengagumi dan mengujakan. muda, energetik dan berwawasan.

hero kedua adalah garang; tegas, berkepimpinan dan kebapaan. pengalaman ngeri dalam hidup membuatkan hero kedua pasrah dan berhati-hati dengan kehidupan. 

jodoh Allah SWT; siapa yang tahu? siapa pulak dapat menyangkal?

jadi, korang bacalah untuk merasakan betapa manusia merancang, Allah SWT pasti perancang yang terbaik. 

novel ni bagus untuk dihayati sebab mendedahkan persoalan-persoalan semasa dalam perhubungan percintaan la kononnya. 

okey. jika korang nak baca lagi karya yang menarik ni korang boleh usha-usha blog penulis Fairy Tales from Evelyn. banyak lagi kisah dongeng yang direalitikan. 

cukup dulu. aku ada tender nak hantar petang ni. satu portion tak siap lagi. mari sambung balik. 

assallamualaikum.




p.s : walau kau tarik balik apa yang kau katakan, tapi masa yang lalu tak boleh berulang. biarlah tetap macam ni; sehingga retak-retak hati bercantum semula dengan sika grout 75.






Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.