Pengikut (Blogspot)

Selasa, 10 Disember 2013

daiso; legend alatan rumah

hello semua, selamat malam...

dah hari selasa. nak masuk rabu pun. tadi petang lepas balik sabak bernam; tergolek aku tido tak sedar dunia. ni pun badan sakit-sakit lagi ni. lenguh entah kenapa. haha! abaikan.

jumaat lepas, on the way balik dari Taman Mas, Sepang melalui LDP. nampak Paradigm Mall yang aku sebut sebagai "Pa-ra-di-gem" tu. huhu.

singgah untuk makan sambil nak tengok jugak, ada apa dalam mall ni. langsung berkenalan dengan Daiso. aku tahu yang Daiso ni nak femes letup-letup kat The Mines sana. tapi disebabkan The Mines tu bukan port aku, memang takde masa lah nak menyinggah pun.

disebabkan pegi Paradigm Mall hanya untuk makan. jadi tergerak hati lah nak masuk Daiso. kedai serbaneka yang memang legendary setakat ni kat Malaysia. hekhek. semua barang yang korang anggap perlu tapi tak perlu dijual dengan harga ringgit malaysia lima. jika korang benar-benar perlu, memang harga tu berbaloi-baloi la kan.

ringgit tiga puluh lima dalam tangan

1. tong rokok. memang ni terang-terang bukan untuk aku. ni untuk Encik L. aku beli sebab aku tersedar; dalam banyak-banyak barang aku beli lansung tak ingat beliau. untuk mengelakkan bangkangan yang nyata jadi aku beli la satu tong rokon yang comel ni. yelah; yang ada sekarang ni pun open. habuk terbang-terbang.

2. make up sponge. banyak-banyak ni. yang pelbagai saiz dan kegunaan. bukan senang nak dapat harga lima ringgit. selalu yang kat Watson dan Guardian pakai belasan ringgit. tak rugi amek satu kan bagi menggantikan span pada compact powder yang dah macam tahi dah.

3. neck-tie. dengan harga lima ringgit. cuma untuk standby kalau-kalau Encik L kena ikot aku pegi dinner. better lima ringgit dari takde lansung.

4. card holder. tempat simpan kad nama dengan harga lima ringgit. comel je. harga lima ringgit.

5. hair cutter. gunting rambut. lepas ni takdak la kena guna gunting kertas untuk rambut. maknanya lebih praktikal la lepas ni. huhuhu.

6. pengorek telinga. err. malas nak terang pasal ni. kehkeh.

7. handicraft pen. atau penanda untuk orang buat kerja-kerja jahit. aku tau aku tak guna benda alah ni. tapi sebab comel dan baru first time nampak; tu aku sebat satu.

dalam mall ni ada dua kedai Daiso; satu yang provide barang lima ringgit dan satu lagi khusus untuk peralatan rumah. dua-dua berbaloi kalau nak singgah.

bila dah balik rumah bawak barang-barang ni macam ada je yang nak beli lagi. bulan depan aku akan singgah untuk beli barang-barang yang boleh organise almari baju. insya-Allah jika diizinkan.

okey. nanti aku cerita pasal big bad wolf dan kegilaan buku untuk bulan ni. adey-chiau.


p.s : masa silam yang sangat-sangat pahit sehingga aku terjeluek untuk melangkah ke masa hadapan.

15 ulasan:

  1. Cik repunzel..hehe..sya pun baru je mmbeli belah kat daiso..bli felt tu..hehe..en AA sya mmg ssh nk bg sya masuk daiso ni..abes duit dia ckp..suma sya mau borong.ngeh..ngeh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      tau tak pe...

      rasa nak pegi lagi... tp budget bulan ni dah habis dah...

      Padam
  2. big-bad-wolf..... tak berkesempatan lagi nak pergi....

    BalasPadam
  3. Bestlah Mas... itulah tempat kakak ni tak ada pulak Daiso. Kalau ada kakak pun nak beli macam-macam yg selalu kawan-kawan blogger tunjukkan. Berbaloi beli..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hope daiso akan meluaskan jajahan takluk ke johor.

      insya-allah...

      haha.

      Padam
  4. aku pun pernah beli neck tie rm5 kat Fik..Ekekeke..Tapi bukan kat daiso, kat hinode. Fik taknak bawak aku pergi sana selalu sebab aku suka beli barang2 comel walaupun bukan keperluan..Hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan...

      next time aku teringin nk beli bekas makanan untuk bawak pegi ofis konon-kononnye...

      hekhek.

      Padam
  5. erm... kadang2 ada barang kat luar lagi murah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang ni TK betul...

      kalo stkt nk beli tupperware, kedai rm2 murah lagi...

      Padam
  6. sy kalo masuk daiso ni, just cuci mata jer.. tengok benda-benda yang comel comel.. hehe.. nak beli pun, bukannya gna.. hahaha..

    BalasPadam
  7. ada keta remote kontrol yg jual lima hinggit x kat ctu... huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasa macam nampak je benda alah tu...

      tractor sekali tak silap...

      hehe.

      Padam
  8. kedai ni mmg gila kot kalau masuk..sbb semua barang nak..hehehe

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.