Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 8 November 2013

impact of termination

hello semua, selamat malam...

setelah menambah kapasiti penggunaan jalur lebar di telefon bimbit saya. eer? saya pulak. 

okey. aku boleh online kat rumah. guna lappy. yippie. blogger mana suke update guna phone ye tak?


fikir-fikir lah sendiri

mengantok ni tapi tak leh nak tido. Encik L dah selamat; sampai China mungkin. kikiki.

last week, masa aku meroyan malas nak kerja. Ncik Bos Botak panggil aku. aku budget nak hentam aku pasal Rumah Makcik Sebelah. damn! aku memang silap.

setelah membuka buku nota macam kat atas bersedia pen di tangan beliau membuka intro ada satu projek kami kena terminate. 

Ncik Bos Botak : kau tau tak?

Aku : tak tau bos.

Ncik Bos Botak : amek ni; Impact of Termination...

aku pun menyalin perkataan tu ke dalam buku. ibarat macam topik besar untuk hari tu. nak bersedia mendengar point-point dan hujah bernas dari beliau. aku budget macam ni; perkataan amek ni ibarat "sila catat ni". kata hati aku la time tu. hahahaaha!

tapi akhirnya, setelah aku menamatkan perkataan "termination" itu aku nampak beliau senyum (masih cover-cover marah la)

Ncik Bos Botak : ambil surat ni sila copy sorang satu...

aku termanggu. penat je tulis tajuk. hahaha!!

melihat satu helaian kosong tadi. sebenarnya Ncik Bos Botak suruh fikir mana salah silapnya. tu je. merenung kertas tu lama-lama buat aku merasakan; ia adalah suatu yang kosong.

dan cuba mengisi atau lari dari kekosongan itu. adey-chiau.


p.s : memang mungkin ada perkataan dan perbuatan di tokok tambah atau di off-record atas sebab-sebab kasi sedap cerita dan privasi.


22 ulasan:

  1. Aaa..sya buat2 phm bleh dak cik repunzel cikilolo?huhu..best la ada lappy..bleh laju2 taip...sya tarak..huuuu..gud nite cik repunzel.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      kire ibarat bos ko macam suruh ko salin something....

      tp sebenarnya die nk suruh ko photocopy je...

      errk?

      haha.

      Padam
  2. patutla rasa mcm.. ada yg termissing disitu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. emmm bukan missing...

      tp kena fikir sendiri...

      huhu.

      Padam
    2. termissing sbb, kertas apa yg dia suruh potostatnya? yg mas tulis tu ke..?

      Padam
    3. bukan...

      surat lain. surat termination tu la...

      Padam
  3. pasni bley on9 dengan sng ati..baru blogger namanya.huhu

    BalasPadam
  4. tak faham. terlampau kejuruteraan la entry ni. Kertas yg bos suh potostet tu dah ada nota tentang impact of termination tu ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan. Surat lain.

      Tkde kena mengena dgn termination tu.

      Tu la speechless tu... Haha.

      Padam
  5. boleh jugak salin..exercise tangan sikit..hee

    BalasPadam
  6. xberapa faham....cuma yg faham punzel dah boleh update blog kat umah, dan encik botak tak marah2..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      biar la die nak marah.

      kite pun takde heran dah. sakit hati banyak lagi...

      Padam
  7. Balasan
    1. huhuhu.

      ramai eh complain tak faham...

      takpe la, kite sendiri-sendiri faham je la

      hehe.

      Padam
  8. apasal aku tak berapa nak faham ni
    en bos botak bagi surat apa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. surat yang dikatakan kami di-terminate untuk sekian-sekian projek.

      hehe.

      Padam
  9. Apa-apa ajelah Mas, yg sibuk konon ambil pen dan kertas buat apa? Boss tu pun satu cuba terus bagi kertas tu kata copy bagi semua staff kan senang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha.

      die selalu pesan suruh tulis ape yang die cakap.

      hahaha

      Padam
  10. Hehehe. Aku gelak baca ini. Adoiii.. mesti kau blur lepas tu kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha...

      Nasib baik ko faham ape yg aku cuba smpaikan kan?

      Mmg sampai ke sudah aku blur tau...

      Haha.

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.