Pengikut (Blogspot)

Rabu, 27 November 2013

Hidup Mewah dengan "Cheat"

hello semua, selamat petang...

pasal semangat yang hilang semalam. actually kalau korang nak tau if aku main The Sim bagai nak rock tak ingat dunia; meaning that aku tengah stress. jadi aku ingin lupakan realiti dan hidup dalam dunia fantasi. kahkah.

best ape jadi The Sim. senang je nak kaya sebab boleh "cheat". bila kite type "motherlode" as code and enter. amek kau lima puluh ribu dalam akaun kau. lima puluh ribu???! 

dapat kat aku memang dah tegak dah rumah sebijik. 

kemudian, kalau kau tak puas hati lagi; type lagi sekali "motherlode". bayar hutang loan, kereta dengan ptptn. selesai. tak payah tiap-tiap bulan aku terkulat-kulat fikir macam mana nak pusing duit gaji bagi ngam-ngam dengan semua kehendak aku. hahaha.

kemudian aku akan type "motherlode" sekali lagi atau dua kali lagi untuk dapatkan satu ratus ribu. senang aku nak buat investment sana-sini kononnya.

tapi tu la dia. jadi The Sim pun kena menipu nak jadi kaya. mana ada jalan mudah untuk dapatkan duit yang halal. back to basic; jika taknak "pasal duit" lama-lama kita dok makan hati dengan rasa gundah gelisah, elok lah kita masing-masing belajar bersyukur dengan apa yang ada.

ukur baju kat badan sendiri kan. kalau pakai yang ketat kang bukak aib kita; if pakai terlalu longgar kang orang cakap baju pinjam pulak. biarlah rezeki yang ada hari ni adalah ngam-ngam saiz kita.

lapar pulak bila aku cakap pasal rezeki ni. babai.

29 ulasan:

  1. hahaha...bes kan kalo btol2...ade 50k settle ptptn...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.

      Ape bnd pun settle kalo ada 50k.

      Tp tk tentu jugak kan...

      Entah2 bile dh dpt 50k nanti kite tk byar pulak kan?

      Padam
  2. Aku suka pkai baju besar.lebih sopan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai...

      Dah boleh komen ke?

      Mcm tu ko boleh la pnjm baju fakhrul...

      Jacket teamcoat... Hehe

      Padam
  3. Assalammualaikum..cik repunzel..setuju2..mmg kna berbelanja ikut kemampuan..dan bersyukur dgn rezki yang ada skrg ni..lebih ka kurang ka sentiasa ckp alhamdulillah..and no cheat2..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wsalam syaz...

      No cheat2...

      Alhamdulillah...

      Padam
  4. Woah, kaki The Sims rupanya. The Sims yang mana ni? The Sims 3 ker? Hehe.

    Saya kalau main The Sims, ingat cheatcode 'motherlode' je. Lain tak ingat. Tekan motherlode banyak kali. Renovate rumah macam istana mengalahkan banglo Yusof Haslam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skang ni main The Sim 3 yg basic je. Takdak expansion lg...

      Motherlode tu penting. Kihkih

      Kalau boleh masa renovate tu pasti nk beli item yg paling mahal ye tak...

      Tamak bertingkat2. Huahua.

      Padam
  5. Buat baik berpada2, buat jahat sekali sekala. Tiada kena mengena dengan topik, cuma nak sambung pepatah u kat perenggan akhir tu.
    Main The Sim boleh tipu2 gitu? wahhh boleh la verangan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat jahat elok berkala. Hahaha.

      Yer kak dora. Siap boleh dapat baby kembar pun ada "cheat" dia.

      Padam
  6. nasib baik saya x main the sim, klu x confirm dah selesai byr semua hutang rumah..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Membayar segala apa terbeban kat diri... Huhu.

      Padam
  7. hahahaha,,zaman the sim nur dah lepas...dulu2 mmg beribu2 gak la dalam akaun tu...
    pastu bina umah cukup lengkap semua...haha

    ehh...serius bestlah kalau kita ni betul2 mcmm the sim tu
    hahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aah... Tibe2 rumah ada gym, kolam renang. Pdhl tk guna pun time maen. Yg pntg semua ada... Haha.

      Best kan... Cuma the sim tk smbhyg. Hikhik

      Padam
  8. Usaha kena lebih lebih lebih kalau nak jadi gitu. Tapi bersyukur je la dengan apa yang DIA dah bagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kdg2 usaha tu kite bajet dah cukup lebih dh...

      tp Dia yang lebih mengetahui kan...

      Padam
  9. wak dulu pon sukak maen Sim city.. pakey cheat jugakk.,ahHKs

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo tak pakai cheat wak, sampey bile pun tak menang-menang...

      huhu.

      Padam
  10. ok... sory...tak tau game The Sim tu mende apa.... ngeeee~

    BalasPadam
  11. Kalau macam itu semua org nak jadi The Sim. Tapi semua tu tipu belaka Mas. Betul kata mas kena ukur baju kat badan sendiri baru senang.

    ps: satu pesan kakak jgn lokek bersedekah walau seringgit-dua sebab ganjaran pasti berganda Allah berikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. insya-allah...

      semoga dipermudahkan segala urusan kite...

      Padam
  12. motherload... jap nak check akaun...

    ermmpphh... takde. ternyata ini alam nyata. so, ari ni ko dah tak serabut lagi ke. atau masih main thesim. aku tak tau the sim tu apa sebenarnya. simcard aku tau la.

    BalasPadam
  13. alhamdulillah perasaan aku dah ok.

    tak kecamuk mana...

    the sim tu game computer yang berstrategi. setakat ni tu je mampu aku terangkan.

    hehe.

    BalasPadam
  14. suka guna pinggan kecil bila makan nasi
    minum pun guna gelas sederhana je

    BalasPadam
    Balasan
    1. makan guna pinggan kecil tu mcm diet je pak tehr?

      Padam
  15. apa barang main game tapi main cheat!!!!

    BalasPadam
  16. dah lama sy tak maen the sim kak punzel.. dulu2 jer.. kalo hidup mewah dengan merompak bleh tak.. :-/

    BalasPadam
    Balasan
    1. rompak bank?

      senang ke nak rompak bank?

      susah oouh...

      silap2 penjara seumur hidup...

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.