Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 16 November 2013

cerita rambut (2)

hello semua, selamat pagi...

sesejak aku kahwin ni, aku rasa memang ada berubah sikit lah. lelaki tu sama je kat mana-mana. memang aku setuju; ye sekarang aku setuju. huahua.

pasal minyak rambut, Encik L tak pakai minyak rambut lelaki tu. beliau pakai minyak bayi, Baby Johnson tu. pun boleh buat minyak rambut kan.

Baby Johnson - Bau Lavender

masa bercinta :

Aku : abang, kite belikan warna purple tu, yang lavender tu. abang suka kan?

Encik L : okey sayang... tak kesah pun. mana-mana pun sama je. ni pun kire okey sayang dah beli.

Baby Johnson - Bau Original

masa dah kahwin :

Encik L : sayang ni kalau barang sayang beli betul-betul...

Aku : beli ape?

Encik L : shampoo die, make up die mesti nak kena sesuai dengan die. pasal abang beli suka hati je, ikut naluri sendiri tak ikut abang suka mana, tak ikut mana yang sesuai dengan abang.

Aku : errrk? kite tanya selalu abang cakap tak kesah. kite beli je lah. abang tak selesa yang mana?

Encik L : semua lah!

Aku : yang mana?!

Encik L : minyak rambut lah. abang tak pakai warna purple, abang pakai warna pink. nak tau tak, warna pink minyak dia lagi berat dari warna purple. barulah rambut boleh jatuh...

Aku : tak pernah tau pun...

sudah tukar tau sekarang. semua sudah tukar. hahahaha.

adey-chiau.





p.s : mari kita bermula sekali lagi. tak taulah berjaya atau tak. serahkan pada Dia.



31 ulasan:

  1. En sya pun pakai johnson baby ni buat mnyak baby..pastu perasan comey sbb ada bau baby kat dia katanya..ngee.hee..

    Uli do roti tu tak brapa susah cik repunzel..cuma nk tnggu doh tu mengembang je amik masa sikit.hehe :D..takpe..demimu roti....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hak hak...

      tak wangi pun...

      busuk jugak....

      Padam
  2. Haha. bau baby gitu. dh lma x pkai minyak rmbut. nmpkny kna beli johnson baby jgk nih. nk ad bau baby! >_< pink lg ok eh. dlu penah pkai hijau. pn okeyy.

    BalasPadam
    Balasan
    1. taktau la emma...

      sebab aku tak pakai benda alah ni...

      huahua.

      Padam
  3. haha. warna purple wangi sikit. suka purple.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul...

      tp memang myk die cepat kering pun...

      Padam
  4. En L tak suka lavender... mkin En L suka rose (pink) hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rose...?

      Mmg die suke bau rose pun. Rasberry la...

      Bau perempuan. Hekhek

      Padam
  5. Owh kena pink eh baru berat...baru jatuh..baru tau :p Eh tapi kan, betul tau pakai yg pepel tu dulu, mmg bau wangi tapi kulit kewring jer.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huahua....

      Kan.... Dh kawen mcm2 la peraturan....

      Padam
  6. oh, dia berat sikit eh? baru tau.. hehe.. selamat mengenali antara satu sama lain.. wink wink..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau yg pink tu minyak die mcm lebih berminyak dr purple...

      Tu yg die berat sikit tu...

      Padam
  7. ohh..boleh pulak gitu ehh...
    dan baru tahu beza berat dengan tak berat..
    heheh

    BalasPadam
  8. Aku pakai minyak johnson baby masa nak tidur je... sebab itu akan buat tidur aku lena. Kan ada yang night punya kan? Purple x silap aku.. hheheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko pakai minyak ke? Bukan lotion yg lagi best ke?

      Padam
  9. dulu lain, sekarang lain..ehehe. layankan jela...yg penting bahagia...:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yela...

      Betul la tu... Dulu bujang, sekrg dh kawen....

      Haha!

      Padam
  10. hahahahaha... dah dapat... biasa la....hahahahahahaha

    BalasPadam
  11. ni maksudnya zaman bercinta lain zaman dah kahwin lain ye? hehe :)

    BalasPadam
  12. dia pakai minyak baby ke sbg minyak rambut? hahaha... comel je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lansung tak comel okey bile die banyak complain...

      haha.

      Padam
  13. dulu lain, sekarnag lain ek.. hikhik..

    BalasPadam
  14. minyak baby ni memang serba guna
    siapa pun boleh guna
    best

    BalasPadam
  15. Heheehe, baru sehari lepas beli baby oil tapi yang pink dan botoi kecik sebab terlupa nak pakai minyak rambut masa pergi kerja -_-

    BalasPadam
  16. haa tu la masa org tye takmo jawab betul2 hihi

    BalasPadam
  17. masa bercinta nak ambik hati , semua ok jer . bila dah kawin ... merajuk tu ...heheheee

    BalasPadam
  18. Solehahnya kau Punzel. Kalau aku...Hahahaha..

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.