Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Isnin, November 25

cerita kerak-kerak atas pan; rangup

hello semua, selamat petang...

lama sangat tak tulis blog. kan kan? malas sungguh aku. minggu lepas aku pergi jalan-jalan. jadi memang jarang dapat update. bile balik rumah macam dah penat. asal 10 malam je mata aku dah off. rindu gak nak lawat blog kawan-kawan. tapi tu la kan; blog sendiri pun tak terjaga. haha!

sabtu lepas, semua ahli Teamcoat ke kenduri Adik Lina kat Taiping. aku tak pergi sebab Encik L dah start kerja dah. jadi aku pun mencanguk kat ofis main The Sim. comp. game favorite aku kot. err? haha.

aku ditemani oleh Ncik Kegembiraan (baca sebagai Ncik Afzal) yang lepak sambil tengok-tengok website yang boleh restore data Whatapps. ni aku agak je. sebab beliau dengan aku sama je, hadap komputer masing-masing dan kemudian hanyut dalam dunia masing-masing. hekhek. pelik pulak rasa statement ni.

Ncik Afzal yang kebuluran mungkin tahap African ketika itu telah memanggil Pizza brand Domino untuk dihantar ke pejabat. bayangan pizza perisa ikan bilis terawang-awang di minda Ncik Afzal lalu mengharapkan dispatch pizza sampai dalam masa 30 minit dari panggilan. 

satu jam yang pertama penantian; Ncik Afzal bersuara :

Ncik Afzal : kau tak lapar ke Mas?

Aku : saya okey je Ncik, tadi pagi Lokman (baca sebagai Encik L) belanja nasik lemak. 

Ncik Afzal : kau biar betul, kebulur ni...

Aku : errmmm (masih main The Sim)

dua jam kemudian, datang seorang kawan kepada Ncik Afzal yang bernama Ncik Ghafar. print dan photocopy document. sambil menunggu pizza datang.

aku yang tidak berapa ambil port dengan lawak-lawak mereka kerana aku "sibuk" dengan dunia The Sim aku. hahaha!

empat jam kemudian, pintu pejabat diketuk. ia adalah dispatch pizza. ya ia adalah dispatch yang berjaya menghantar pizza ikan bilis ke ofis kami. ya, ia sungguh yummy!!! err... ia sungguh poyo. 



Pizza Ikan Bilis. sedap....!

sebenarnya; di akhir cerita ni korang kena tau yang Ncik Afzal dapat empat keping tiket pizza free sebagai tanda mintak maaf Pizza Domino kerana mereka datang lambat. 

Free Regular Pan Pizza; 4 jam = 4 tiket

tu je cerita belah petang sabtu. malam pulak aku kena pegi dinner kat Mandarin Hotel while Encik L tengok konsert Firman & ST12 kat Live Center, Jalan Sultan Ismail. sementara meneman aku dinner dekat dalam orang pakai baju kot. beliau takde. hahaha!

ok. macam tak berapa menarik kan? takde mood nak menulis pun. adey-chiau


p.s : musim rambutan dan durian.



26 ulasan:

  1. meh anta sket durian ngn rambutan..hahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. meh la datang rumah aku...

      lagi senang boleh petik kat pokok terus...

      Padam
    2. insyaAllah nanti org datang ye....kalau nak petik durian bole??hahahaha

      Padam
    3. durian mana boleh petik...

      melainkan la ko haiwan berekor panjang...

      hahaha.

      Padam
  2. Pergh Pizza ikna bilis, aku x makan lagi.. huu

    BalasPadam
    Balasan
    1. sedap gak...

      utk tekak Melayu macam aku...

      hehe.

      Padam
  3. 4jam baru sampai pizza nya? penyabar jugak ncik Afzal kalau lagu tu, tak ngamok pun. muahahaha eh bak durian sikit, kirim bau pun dah cukup :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. errmmm...

      tak mengamok pun... perli sikit je...

      nampak free coupon dah hepi dah...

      :)

      Padam
  4. Waaa,musim durian...!!! DOmino pizza pun takleh lawan dengan durian..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tau takpe...

      durian kampung lagi la mengancam

      :)

      Padam
  5. piza ikan bilis menarik bunyinya..siap dpt 4 tiket..yg tak bestnya perut tengah mendidih baru smp..spoil betul

    BalasPadam
    Balasan
    1. kikikiki.

      kadang-kadang memang terlewat pun kan...

      janji semuanya selamat okey dh kot...

      Padam
  6. piza ikan bilis?????? ade ea..roti ikan bilis penah dengar la..hehe

    BalasPadam
  7. Nak piza,durian,rambutan ,manggis,langsat..semua2 la..ngeh..ngeh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Langsat dgn manggis mcm takde pulak kt sini. Huuhua

      Padam
  8. akak prefer domino dari pizza. mungkin sbb ada satu inti yg sedap. yg ada nenas, mayonis tu.. tak ingat nama dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. lagi satu domino ni nipis...

      memang selera orang melayu...

      kan...

      Padam
  9. Betul-betul menyiksa kalau sampai 4 jam menanti baru tiba. Kebulur dah dibuatnya. Nak mohon maaf dapat coupon free - 1 jam satu couponlah agaknya tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin lah kak zakie...

      mendidih tak mendidih sangat la sebab dah tempah milo ais kat mamak before that... hehe

      Padam
  10. patutpun dapat kupon tu..sbb lambat gilerkan..!

    ingatkan datang tepeng...baru nak tnya kat mana..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      tak jadi dtg la nur...

      encik L sibuk kerja...

      Padam
  11. ncik afzal tu afzal suka suki ke. heheh..

    best la dpt pat keping kad pizza free. mintak satu boleh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo kupon aku dah lama dah aku kekah...

      tp org punye lah...

      rasanya ncik afzal ni tak suka suki sangat...

      kahkahkah.

      Padam
  12. Eh..kan dah bagi kupon kat Mas.
    Nak g makan mana hari ni?

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.