Pengikut (Blogspot)

Rabu, 30 Oktober 2013

cerita rambut (1)

hello semua, selamat tengah hari...

Conditioner botol bulat

aku dah tak pergi kedai pun untuk gunting rambut. aku nak jimat dan aku harap perkara ni kekal lama. kalau pergi kedai yang best; gunting dan cuci makan jugak sekeping duit nilaian lima puluh ringgit. semata-mata hasil kerja basic yang tahan setengah hari cantiknya adalah satu perkara yang perlu difikirkan berkali-kali. hehe.

bila Encik L gunting rambut style kampung-kampung, aku rasa not bad. bila di Pekan Ijok takde jenama Herbal Essence kat situ. aku mencari conditioner botol bulat. ia lebih likat dari conditioner botol panjang tu. kan aku baru potong rambut. tu yang nak bagi perapi elok-elok.

setelah berpusing-pusing 3 kedai berdekatan yang Encik L buat tak layan main Candy Crush, aku jumpa jenama Sunslik warna Pink. hanya itu saje yang ada botol bulat; jenama Sunslik; warna pink. ko nak cakap ape sekarang. 

harga pun boleh tahan dalam RM 11.90, aku amek je la. 

bila dah guna, aku rasa not bad dan lembut je.

tapi maseh mengekalkan Herbal Essence untuk shampoo. alasannya sama jugak macam korang guna cleanser muka, korang kena carik jenama yang paling "the best" untuk kulit muka korang. 

rambut pun sama. dalam banyak-banyak produk, Herbal Essence paling boleh ngam dengan rambut.

yang penting ialah kau ada disiplin pasal penampilan diri, insya-Allah lama-lama cantik la. huahua. 

takde fakta sangat kan? kalau nak fakta pasal rambut yang bagus, sila ke link ni :



tu je dari MichellePhan.com. tu je la cerita hari ni. adey-chiau.




p.s : masa gunting rambut la Encik L nak amek peluang membebel-bebel kat belakang sebab aku tak boleh lari ke mana-mana. hehe.




40 ulasan:

  1. Sya pun pki sunsilk,.tp tuk rambut luruh..bila pakai trus perasaan jadi model iklan shampoo..ngee.hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. huahuahua....

      shampoo sunsilk aku pernah try. tp rambut jadi keras...

      Padam
  2. kalo rambut gugur nak pakai ape erk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau rmbut selalu gugur?

      Encik L pesan selalu sikatkan rambut terutamanya waktu bershampoo

      Berkesan jugak kdg2...

      Tp make sure shampoo yg dipilih tu tepat la...

      Padam
    2. selalu gak buat mcm tu punzel..tapi bila sikat tu mcm byk je gugur.. takut nak buat hihi

      Padam
    3. maknanya shampoo tu memang tak sesuai dengan awak la IH...

      kena carik shampoo lain...

      kite rasa la...

      Padam
    4. ye kot..dulu je okay..mungkin kne guna d'herb haha

      Padam
    5. d'herb?

      shampoo kampung ke?

      mcm tak pernah dengar...

      Padam
  3. Kiranya masa gunting rambut tu jugak adalah mada mendengar ceramah dari en.L yea..heheheh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Errmmm time tu die bg ape die nk ckp...

      Bgun lmbt la itu la ini...

      Aiyooo

      Padam
  4. akak potong rambut sendiri..caya tak? oh ya bangunan tu kat johor...kat Simpang Renggam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terrornye akak? Hebat tu...

      Ala... Simpang Renggam ke, kite baru nak teka kt Selancar...

      Hehe. Johor jugak kan?

      Padam
  5. wah romantiknya adengan suami isteri potong rambut.haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Romantik ke?

      Lansung tak korea bile kena bebel...

      Padam
  6. macam best je herbal essence tu...nak try jugak la nanti... yg konfirm pantene n sunsilk mmg tak berapa sesuai ngan rambut saya... :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. best jugak...

      1st trial kite cadangkan bau lavender...

      shampoo die warna jernih dan likat sikit...

      mcm kat saloon

      :)

      Padam
  7. Kakak tak boleh pulak herbal essence tu Mas. Betullah mana yg dah sesuai itulah kita akan rasa best. Tak sama kan..

    ps: pandai En L cari masa nak membebel masa org tak boleh lari hihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan.... kadang-kadang kakzakie, kite jeles dengan orang yang pakai shampoo murah tapi rambut die okey je...

      ps : hahaha. masa tu jugak la die nak kutuk-kutu tau la die takkan kena hentam...

      Padam
  8. aku tukar2 je shampoo... tgk mana yg murah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. TK aku rasa lelaki jarang ada masalah rambut...

      aku bagi laki aku pakai shampoo ape pun okey...

      lepas tu lelaki boleh tahan shampoo seminggu sekali...

      kalau perempuan memang payah...

      hehe.

      Padam
  9. Saya berdendam dengan sunsilk.
    Dulu time awal2 sy pkai time form 1.
    Habis gugur rambut saya.
    Smpai skang xpernah sentun dah!
    tp skang ni rmbut gugur jgk. :'(
    taktau apa penyelesaiannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko pun ada fobia yg sama mcm aku dulu... Hehe.

      Tp conditioner sunsilk memang ok.

      Serius tk tipu...

      Padam
  10. herbal essences jugak skrg... tp rasa cam nak tukar loreal le... hehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wow tukar jenama yg lebih up!

      aku pk lepas ni nk try pakai follow me yang minyak kelapa tu...

      Padam
  11. penah beli gak yg conditoner botol bulat ni. Tapi jenis malas nak guna. So, wp mmg dia bagus, tak ke mana juga la kalo pembelinya malas macam akak. Hahah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      dulu pun aku mcm tu jugak... tapi lately mcm rajen la sikit...

      mungkin rajen ni hanya sementara... huahua.

      Padam
  12. pena try herbal essnce dulu tp mcm x ngam lak :(

    chuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. ramai gak ye tak ngam dengan herbal essnce eh?

      ingatkan ramai yg sesuai....

      Padam
  13. Aku dulu guna DOVE, lepas tu Pantene, lepas tu Herbal Essence dan kemudian kembali ke DOVE. Haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu-dulu aku guna pentene..

      ada dalam 5 tahun lepas, bertahan jugak 3 tahun guna

      lepas tu aku dh gugur bagai-bagai aku tukar kepada mcm2 shampoo termasuk secret garden.

      maseh tak lut, akhirnya aku pilih herbal essence memang sampai sekarang okey lagi...

      mcm dh 4 tahun dh aku tak tukar shampoo kot...

      Padam
  14. sy jns xleh pka produk sunsilk..rambut jd kering n gugur..skg guna loreal ok je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo...

      loreal kite tk pernah nak cuba lagi...

      mungkin bila dh jemu dengan herbal essence...

      Padam
  15. sekarang ni duk pakai secret garden..macam ok..aku ni spesies rambut yg cepat immune dengan satu syampu..tu kena tukar syampu every 3 bulan..kalau tak kelumumur akan menyinggah.. ada tips nk kasi clear semua kelumumur??

    klu jenama berikut mmg tak berkesan langsung:
    -clear
    -head shoulder
    so setakat ni secret garden ok

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo ye ke?

      emmm... ko dh try shampoo ba wang jackie chan tu?

      hehehe.

      mgkin rmbut kelimumur disebabkan oleh basah atau minyak...

      maybe ko boleh lawat link seperti kat atas tu...

      Padam
  16. sekarang ni dah jarang2 urus hal rambut
    rambut juga dah jarang2 gak
    haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. takpe la pak tehr...

      makin muda memang begitu lumrahnya...

      hehe.

      Padam
  17. teringin nak lepak saloon lama-lama buat rambut hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. huahua...

      buat rambut tinggi sarang tebuan ke awak?

      kite pun teringin... tapi apekan daya, tiada gunanya...

      huahua.

      Padam
  18. masalah rambut.. memg masalah sy...huhuhu tgh mencari shampoo yg sesuai xjumpe2 nak try herbal essence la plk.. hehehe salam singgah dan salam maal hijrah...

    BalasPadam
  19. Tenan dh try mcm2 syampu tp ranbut x ngam.. keh try herbal essence pasni.. ada untuk kelemumur x?

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.