Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Sabtu, September 21

aktiviti sabtu takde meeting

hello semua, selamat pagi...

hari ni ngam-ngam tiga minggu bernikah.

mood aku masih mengantok.

terima kasih kepad Encik L yang menjadi suami yang memahami.

hantar atok ke hospital jam 3 pagi. aku pulak membuta di rumah.

mintak maaf sebab sejak beliau pegi hospital, hati aku memang tak keruan lansung kat rumah.

at the end, aku tak boleh tido. pukul 6 pagi beliau sampai rumah aku kecoh-kecoh nak lelap. yela, Encik L kejut aku ulang-ulang kali dan aku taknak bangun.

then, kena marah sebab tak prepare sarapan. 

ye, aku bersalah. i know it.

jauh dari sudut hati ni, aku nak prepare sarapan hari-hari.

perlu ke aku buat jadual sarapan pula?

entahla. 

aku janji kat diri sendiri nak siapkan paperwork jam 12 tengah hari. itu semua tak masuk akal sebab sekarang pun maseh belum mula menaip.

semangat tak kekal lama. sekian.

adey-chiau.




27 ulasan:

  1. Aduhai ini bini En L nak kena marah ni... bagunlah awal sikit dik ooii... dah ada laki kenalah berubah sikit. Lawan sikit perasaan tu. Nanti kerja rumah tak siap, kerja pejabat tak siap..

    Ubah!! pelan-pelan mesti boleh punya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha.

      takde la, saya pun penat jugak. keje seharian...

      errmmm...

      Padam
  2. Niat nak buat sarapan hari2 tu kena tanam hari2. Kalau lupa nak tanam, memang berat la sarapan nak siap. Silap2 bila wiken sarapan pun tyme lunch. Hahaha. Selamat menjadi isteri solehah Punzel! :P

    BalasPadam
  3. Huuu. Suami kau tu mesti yang pentingkan breakfast, Harapnya aku dapat suami yang tak pentingkan breakfast sebab aku jarang gila breakfast. :3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha.

      Sama la kite...

      Aku jarang gile breakfast

      Padam
  4. sediakan srapan pagi2...
    buat yg simple2 pun boleh..
    roti plus kaya...
    hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nur...

      Suami aku tak makan benda alah tu...

      Huahua.

      Padam
  5. alllaaa.... suruh la En L pi sarapan roti canai, untuk hari ni jer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...

      Last sekali kite g srpn kat mamak je..

      Dengan nenek sekali...

      Hehe.

      Padam
  6. Aku sllu tbyng bila kawen nnt nak buatkn hasben aku bekpes...hahaha
    Tp seramnye aku x suka bekpes..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan bayangkan bnd yg kite tk mampu...

      Hikhik. Same mcm aku dulu...

      Padam
    2. aku rasa lucu je baca balasan komen ko ni punzel..
      klu x bygnkn mcm mna nak ada impian..apa pun aku doakn ko bangun awal tiap hari...hikhik...

      Padam
    3. hahahaha...

      aku selalu dikejut awal dan aku selalu buka mata lambat

      :)

      Padam
  7. Baru hendak menjalani menjadi isteri yek...kikikiki.
    Proses awal ni amat penting utk kita mengenali peel laki...kesukaannya....kebenciannya dan sebaliknya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. insya-allah...

      cuba memahami sebaik mungkin

      :)

      Padam
  8. xpe...pelan2 ubah.. dah lama nnt.. mesti akan terbiasa sediakan breakfast..

    dah lama tak BW.. baru tau kamu dah kawen... huhu..

    Selamat Pengantin Baru.... Hehehe..lambat wishnyerr

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih moon...

      kite pun dah lama tak singgah blog awak

      :)

      Padam
  9. wow! selamat pengantin baru -.-

    semoga atok cepat sembuh...

    BalasPadam
  10. punya lama aku tak blogwalking, alih2 ko dah kawen...huwaaaaaaa...

    sori dear...baru tau....dah 3 minggu ye...Alhamdulillah...selamat menjalani zaman berumahtangga...

    take care okey...

    BalasPadam
  11. Kalau kawin kena buat sarapan hari2 ke? Huk3

    BalasPadam
    Balasan
    1. nmpknye begitu la cara hidup baru syida da...

      wahahaha!

      Padam
  12. Tak buka ruang komen tuk N3 atas hari ini ye...

    Sabar Mas.. ada kalanya kesabaran kita diuji...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni takde kena mengena ngan cinta kak.

      ni kena mengena dengan pandangan orang lain atas kite...

      serius kite rasa kite hina

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.