Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 2 Ogos 2013

ramadhan dua puluh lima : susah-susah kita, tak macam mereka

hello semua, selamat malam...


setelah banyak benda yang terjadi pada aku hari ni. dengan keadaan penat. waktu berputar laju tanpa aku sedar. 

susah-susah aku pun. betul, aku tak susah macam mereka. 

susah-susah aku takde macam orang buta kat klinik tadi. aku datang naik kereta. beliau datang jalan kaki bersama isteri, beriringan dengan tongkat. jumpa kat roundbout.

bila aku sampai klinik, beliau sampai dulu. nombor depan dari aku.

subhanallah. kuasa Allah SWT dalam membantu sesiapa ja dalam kesusahan. 

ye, aku susah. nak keluarkan seringgit dalam poket seluar gulung-gulung. tapi ada gak nampak duit warna ungu dalam seluar aku. mereka, keluar duit dah pasti. itu je yang ada untuk pergi klinik ni. sebab tu keluar dan terus bayar. berlipat kemas je. 

kan. mereka lagi susah dari aku.

mengapa aku perlu takut-takut untuk teruskan apa yang aku mahu. 

terima kasih Tuhan atas nikmat syukur ni. 

adey-chiau.



Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.