Pengikut (Blogspot)

Rabu, 10 Julai 2013

ramadhan hari pertama

hello semua, selamat pagi...

beberapa perkara random sebelum sahur semalam :

1. hari ni ramadhan terakhir aku bergelar bujang; insya-Allah. petang semalam hang out dengan budak office kat Pizza Hut. konon-konon nak melepas rindu pada pizza yang ada banyak cheese macam sebelum ni tapi melepas. dah takde jual pizza tu ganti dengan pizza lain.

2. Encik L keje sampai malam. malam baru sampai Selayang. agak jam 10 malam gitu. konon nak beramba di Selayang Mall sebelah petang adalah karut semata-mata. jadi untuk menebus kesalahan beliau, beliau nak sahur dengan aku. katanya lah. 

3. malangnya jam 0100 pagi, Encik L ajak aku jalan-jalan dan pusing-pusing biar at the end pukul 0430 pagi kami akan ready untuk sahur. aku tanya, nak g mana. pegi Rawang. okey. tup tup sampai depan kolam pancing. keluar ayat:

Encik L : agak-agak dapat ikan tak hari ni yang?

Aku : tak sebab abang tengah penat...

Encik L : ade ke cakap macam tu, memancing ni macam cari rezeki; belum cuba dah tau tak dapat...

Aku : errr, marah pulak?

berdasarkan kata-kata aku tu, Encik L jadikan hujah yang beliau tak nak masuk lombong tu. honestly, aku suka baik tido dalam kereta. ko pegi la mancing dalam tu sebab time tu dah pukul 0200 pagi. 

dah beliau penat tengok ade sorang pakcik memancing tak dapat-dapat; start enjin kereta dan menuju ke kedai makan untuk membeli sahur. 

sampai kat kedai kami sama-sama collapse. tertido dalam kereta sambil tu kami bincang (bercakap tak sudah) masa depan dalam kereta. masing-masing memikirkan hal masa depan. dan berbincang panjang. 

aku pun tak larat nak makan kat kedai. entah ape yang aku penatkan. jadi, Encik L tapau je. sahur kat office aku. selesai satu bab. 

bile selesai sahur masing-masing tergolek atas lantai office jenis carpet surau. memang lena la kan kalau tido. dan bila aku terjaga; Encik L dah takde. 

selamat menyambut Ramadhan kepada semua dan semoga amalan dan taubat diberkati. assallamualaikum....




24 ulasan:

  1. Salam 1 ramadhan punzel....
    Rajinnya encik L nak memancing tengah2 mlm tu...
    Memang betul2 kaki pancing ni kan...hehehe..

    Tahun ni puasa bujang yg terakhir ya...
    Nur tumpang happy.... :)

    Apapun...selamat berpuasa dan selamat berbuka magrib nanti..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm die stress...

      sebab tu la ajak g memancing...

      cume aku je tak lalu nak teman die...

      Padam
  2. selamat berpuasa dan beramal ibadah...lepas ni , menyambut Ramadhan berdua la ye ? :D , semoga kekal selamanya , May Allah Bless you and us , amin :)

    BalasPadam
  3. selmat berpuasa cik adik sebelum jd puan hehe

    BalasPadam
  4. wuww memancing kul 2 pagi? dasat gilos.

    BalasPadam
  5. sampai rawang? dah area rumah aku dah tu...

    nasib baik laki aku tak minat memancing...hahaha..kalau tak, mau dia ajak aku teman dia mancing jam 2 pagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. selayang dengan rawang kan tak jauh...

      hehe.

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.