Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 26 Julai 2013

ramadhan hari ketujuh belas : semut mencuci ikan

hello semua, selamat petang...

jumaat yang banyak kerja amal jariah. Ncik Bos Botak telah mendapat sesuatu kerja menaiktaraf surau dan membina sebuah Kompleks Ibu Tunggal. tu pun baru peringkat konsep dan presentation.

petang, masa mencuci akuarium ikan. aku ade seorang adik praktikal. nama punya lah sedap, entah ape panjang tapi nama pendek beliau Afiq. orang semua panggil beliau Semut. 

Semut ni keras budaknya. tak kena gaya cakap kerek-kerek memang taknak layan. tapi beliau macam adik-adik biasa gak. kite nak suruh orang buat kerja mesti ada cara kan? last Semut rapat dengan aku. 

sebab dah kamcing. last sekali boleh la mintak tolong cuci kolam ikan. dah dua bulan berturut-turut dah. semalam pegi tolong pilih kertas untuk kad kahwin. hikhik. ada jugak peneman kalo Encik L sibuk.

terima kasih la ye. kamu adik yang baik. adey-chiau.






p.s : beli lagi tiga ekor ikan baru. yippie. bos mintak hadiah ikan dari aku; adooi satu keje pulak nak mencari ikan.


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.