Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Jumaat, Julai 26

ramadhan hari ketujuh belas : semut mencuci ikan

hello semua, selamat petang...

jumaat yang banyak kerja amal jariah. Ncik Bos Botak telah mendapat sesuatu kerja menaiktaraf surau dan membina sebuah Kompleks Ibu Tunggal. tu pun baru peringkat konsep dan presentation.

petang, masa mencuci akuarium ikan. aku ade seorang adik praktikal. nama punya lah sedap, entah ape panjang tapi nama pendek beliau Afiq. orang semua panggil beliau Semut. 

Semut ni keras budaknya. tak kena gaya cakap kerek-kerek memang taknak layan. tapi beliau macam adik-adik biasa gak. kite nak suruh orang buat kerja mesti ada cara kan? last Semut rapat dengan aku. 

sebab dah kamcing. last sekali boleh la mintak tolong cuci kolam ikan. dah dua bulan berturut-turut dah. semalam pegi tolong pilih kertas untuk kad kahwin. hikhik. ada jugak peneman kalo Encik L sibuk.

terima kasih la ye. kamu adik yang baik. adey-chiau.






p.s : beli lagi tiga ekor ikan baru. yippie. bos mintak hadiah ikan dari aku; adooi satu keje pulak nak mencari ikan.


22 ulasan:

  1. Aku syak bos tu mesti baik & sempoi. Biasanya orang botak memang macam tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aiyooo... Puji diri sendiri ke?

      Baik tak baik mana la... Okey2 je...

      Padam
  2. dah lama tak bela ikan. asal bela mesti mati Y__Y

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu ko kena istiqamah...

      tunang aku beli akuarium besar... as hadiah hari jadi.

      nak tak nak aku kena jaga la

      :)

      Padam
  3. aik nama punya sedap tapi panggil semut..hehe seronok bela ikan rasa tenang ja tengok dia berenang2 :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul...

      tp kalau air kolam kotor, pening kepala den...

      hehe.

      Padam
  4. den ternak secara kecil-kecilan je dulu hahaha. try utk istiqamah tp ikan tu yg x istiqamah utk hidup * salahkan ikan pulak hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. huahua...

      ko kena bela ikan gabak-gabak besar...

      kalau bela ikan emas, yang comel-comel tu, memang mereka suka mati.

      ** aku pun salahkan ikan jugak

      :)

      Padam
  5. Hahahaha,,ingatkan betul2 semut yg cuci tadi..
    rupanya afiq yg dipanggil semut...
    sabo aje lah..
    hehehe..

    psst..cuba bagi belang ikan tu..
    kompem belang ngap terus...
    hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      saje je tajuk buat gempak...

      belang tak makan ikan. belang gile dengan ayam

      :)

      Padam
  6. nnt cemburu pulak en L kalau dah kamcing sgt ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. huahua...

      takde la, kite anggap die mcm budak2 je.

      lgpun kite dah kenalkan dgn encik L dulu.

      encik L yg jadi kawan die, bkn kite

      :)

      Padam
  7. afiq ni rajin macam semut ka?haha sory soalan tak berkaitan entry.hakhak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takde la rajen mana pun...

      Entah kenape kena pggil semut.

      Haha!

      Padam
  8. saya slalu di ajak oleh sorg kakak kat tpt praktikal sy.. kalo bosan, g jalan2.. hohoho..

    BalasPadam
  9. amboih.. handsome x? Aku pun tgah paktikal juga. Ekeke

    BalasPadam
    Balasan
    1. aiyoo...

      umo ko bpe reen?

      kan aku cakap budak2...

      hehe.

      Padam
  10. hehehe.... kat opis saya ada sorang budak lelaki orang panggil dia kucing.... yang bagusnya kalau orang panggil... "kucing!!! dia akan menyahut Mieo"... kalau sebut hafiz org tak kenal tapi kalau sebut kucing semua orang kenal...

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      comelnye kucing...

      nk kawan ngan Belang tak?

      Padam
  11. untungnya ada "adik" yang baik kat opis...ni boleh dikira sbg pemudahcara gak ni..hehe. tapi setuju lah! be nice to others..orang pun pasti akan baik dengan kita..

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      kalau nak mintak tlg org kan kena ada caranya?

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.