Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Sabtu, Julai 20

ramadhan hari kesepuluh : melempiaskan marahku; Belang menunggu maut

hello semua, selamat tengah malam...

membaca Al-Fatihah 21 kali untuk pelindung diri. ayat pertama Al-Quran yang menceritakan kewujudan alam semesta. betapa besarnya nas dalam ayat tu.

tadi berbuka puasa Ayam Penyet Api kat Taman Seri Gombak; nama mengada-ngadanya Gombak Prima. haha! habis berbuka terus pegi Jusco, Wangsa Maju. honestly dah setengah tahun aku tak masuk Jusco. aku bukan shopping pun. 

sebab Kak Hawa nak redeem voucher menang bowling Cik Shida; kitorang pegi la Jusco. memang ngam dengan timing sebab sale raya. 

aku pun amek kesempatan beli barang Encik L yang tak siap lagi. dah ready semua. dah jam 12 malam pun bersungguh nak buat hantaran. nak match kain wrapping dengan corak manik-manik. 

selesai je gam; aku buat pengumuman kepada adik-adik yang tidur di ruang tamu yang memang menanti untuk lampu dipadamkan. 

Aku : kejap, ade lagi tak siap. akak nak letak bunga atas ni...

gile excited muka aku. adik yang pendiam pun boleh senyum. first time tengok beliau senyum pun boleh berbunga-bunga hati aku. tu je fakta. haha!

amek-amek plastik bunga yang aku simpan bawah katil hasil pembelian borong di Tangkak hari tu. peergggh! haring.....!

cilaka punya belang!!!!

akhirnya bunga-bunga untuk hias hantaran ada bersadai dalam mesin basuh. rendam dengan downy. 

kepada abang kawasan belang, cepat la balik esok sahur. boleh aku siat-siat kulit kau, buat satey!!!

adey-chiau.


12 ulasan:

  1. hahaha buat satey?
    hanto sket. kesian. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu...

      memang kalo malas potong, buat stail kucing golek je...

      Padam
  2. Haha. Padan muka Belang kena marah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. die belum balik...

      marah belum habes...

      haha!

      Padam
  3. Err...apa yg belang dah buat...?
    Dia membuang ke atas bunga2 tu....

    Alahai sian belang nak kena siat buat satey..
    Hahahaha.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. die pegi pancut atas bunga-bungaan.

      mgkin die praktis nak jadi taukeh minyak wangi...

      Padam
  4. buat satey??sdp tu..hahaha sian belang..habis la

    BalasPadam
  5. satey xsedap...3rasa la wehhh heee

    BalasPadam
  6. memang belang mencabar punzel....sabau jelah.

    wah....rajin ko dah mula buat hantaran. aku bila ntah nak mula.. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. take time ain...

      aku pun baru mula pilih2 kaler ni

      :)

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.