Pengikut (Blogspot)

Ahad, 28 Julai 2013

ramadhan hari kelapan belas : ikan kelah hijau

hello semua, selamat petang...

menambah beberapa ekor ikan. dua hari lepas membeli tiga ekor ikan jenis kaloi. hari ni sedar-sedar seekor kaloi putih telah mati kekejangan. berpunca dari bergaduh sesama sendiri.

hati aku takde la kuntum mana. tapi Encik L nak belanja aku anak ikan kelah hijau tiga ekor aku amek je la. masa tu singgah masa beli kad kahwin. 

maceh ye abang kite. bergerak laju je dalam akuarium tu. adey-chiau.




p.s : dah dekat sangat hari nak lansung. takutnye aku. jujur!

20 ulasan:

  1. Weee..knduri kat kl ke..jemput kite k..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang kite nak jemput awak pun...

      awak sudi datang tak?

      :)

      Padam
    2. Oo..reply kat cni ke..hihi...nnt htr kad ye..

      mayzura
      unit b8-4-6 blok b8
      pangsapuri anggerik jln 4/76
      desa pandan
      55100 kl.

      klu lapang xde pape i/allah smp..:) klu kl la ye..luar kl tgk dr jauh la.hihi

      Padam
    3. Luar kl kt area bangi...

      Kalau smpt dtg la kak may...

      Padam
  2. dulu rajin gak bela ikan ni.. tapi asyik mati je pastu x bela lagi dah..


    Bantuan anda diperlukan.. plizz "Bantuan anda diperlukan.."

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe.

      Kena ada pam yg bagus utk bela ikan ni...

      Padam
  3. xde gambar ke..?
    Nak tgkkk...
    hehehe

    bila masuk bulan 8,
    lagilah rasa mcm dekat dah...
    tenang2 ye punzel...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nur...

      Tkde masa nk capture gambar...

      Takot, nervous. Banyak bnd tk selesai...

      Haha!

      Padam
  4. weyh mahal harga ikan kelah? kt srwk ni aku slalu tul mkn kelah silver

    BalasPadam
    Balasan
    1. Faiq... Anak ikan kelah sekor rm6...

      Kecik je besar jari kelingking...

      Padam
  5. sudah mahu bernikah ya?
    moga di kekalkan usia hubungan dan bahagia hingga ke jannah.

    BalasPadam
  6. Punzel...ko bela baby ikan kelah tu biar besar2 tau. mahal tu..hehe. kalau nak jual la kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      aku bela dalam akuarium yang sedang-sedang tu...

      harga 100 tu.

      insya-allah kalau dah besar nnt aku nak hantar pi kolam atok aku kat gombak...

      Padam
  7. ikan kelah? boleh hidup dalam akuarium ker?

    BalasPadam
    Balasan
    1. anak ikan je...

      bukan bapak die...

      boleh je aku tengok. comel...

      Padam
  8. Si qaira tu mmg suke senyummm je..:)

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.