Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Rabu, Julai 31

ramadhan dua puluh tiga : bingkisan 5 : kad kahwin

hello semua, selamat malam...

penat ouh puasa-puasa ni. dengan banyak benda yang aku kena settle. sakit-sakit badan aku.

okeylah. cerita pasal kad kahwin yang aku degil tahap gaban nak buat sendiri. at last, Encik L menemani aku sepanjang malam menjadi tukang potong kad sambil aku print dan edit.

aku dengar lah beliau membebel sepanjang malam. cakap aku ni poyo; berlagak profesional. siapa nak bayar gaji beliau potong kertas dan bla bla bla. 

nak menitik air mata aku kena marah. bukan nak support lansung mental aku yang tengah serabut ni.

aku pandang je beliau. dengan harapan nak kena pujuk. lansung takde makna. 

peta belah beliau aku buat tulisan tak nampak. lagi lah aku kena bising kan. aku diam je; dah memang salah aku. aku betul kan lah balik.

at last, kertas bodoh yang dipanggil Encik L menjadi main kertas kahwin aku. beliau cakap bila dah print nampak tak bodoh sangat. 

esoknye terus tempah kat aku nak print at least 800 keping belah beliau. aiyoooh~!

ada yang aku hantar kedai dan ada gak yang print kat office. mana yang dan je. salam sayang semua. adey-chiau



Ini je lah paling cantik boleh pegi...

okey. sambung printing. adey-chiau.


p.s : anggap je la aku sedang menyusahkan diri aku.

30 ulasan:

  1. Cantik. Rajin sangat u buat sendiri kad ni. Well done.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      kalau boleh taknak buat sendiri.

      baru rasa kepayahannya...

      Padam
  2. waaaa, kad kawen dah hampir siap lahhh

    BalasPadam
  3. Ala kesiannye punzel kena marah.. Takpe yg penting hasilnya nmpak cantik. Macam kat kedai dah

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      takde la cantik mana pun. tapi rupa kad kahwin la...

      sedey...

      Padam
    2. Yeke tak cantik? Nmpk cantik je tu. okay la tu punzel. Nk cntik lgu mna lagi hiihi takmo sedih2

      Padam
    3. Huhu.

      Okeyla utk yg design sndiri kan...

      Mana kite ada bakat nk guna photoshop.

      Last2 guna word je...

      Padam
  4. rumit tapi sekurang kurangnya aku boleh berpuashati dengan hasil kerjatangan sendiri kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      satu hari jadikan kenangan...

      ye tak?

      Padam
  5. gigih betul cik rapunzeel buat sendiri kad kahwin. saya kagum..orang rajin, sabar dan bersungguh-sungguh je boleh buat ni. kalau saya, memang tak daya rasanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tkde gigih mana...

      Ni pun dh nk patah tulang2 tk cukup tido...

      Padam
  6. Amboii...pedas kemain ayat en.L ehh..hehehe
    Sabo yea punzel....

    Nur nampak kad tu lawa la...
    Dan sebenarnya lawa bagi en.L...
    Tp dia xnak ngaku...
    Heheheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhu...

      Kutuk boleh... Puji tidak sekali...

      Padam
  7. Balasan
    1. Nk rebus kad rasanya die tu...

      Haha!

      Padam
    2. baik print kat kedai je hehehe

      Padam
  8. relak je..ok pe wat sendiri..sbnrnye kad nk nmpk cantik..wat simple je..so x berserabut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhuhu...

      U are a good supporter la faiq a.k.a siew park choi...

      Padam
  9. Kakak dulu pun buat sendiri sebab dulu masa nak kahwin pun kerja projek so bila lapang kakak print dan gunting sendiri. At least Mas ada En L bantu oklah tu...biarkan aje dia membebel sebab lelaki manalah suka buat benda remeh macam tu... tak payahlah nak membazir airmata tu Mas... sabarlah, kan dah nak kawen:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhu....

      Kategori rajin jugak kakzakie ni...

      Padam
  10. Eleh... en L tu bila nampak cantik dia pun nak juga kan:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah die dh puas hati... Tu yg pling lega sekali...

      Padam
  11. ai nak kale kuning tau...hahaha...

    BalasPadam
  12. ok ape janji dpt kepuasan dan seronok tp kalo buat last minit sakit la hee

    BalasPadam
  13. pergh.. buat sendiri... hebat!

    aku nak satu...

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.