Pengikut (Blogspot)

Isnin, 29 Julai 2013

ramadhan hari dua puluh : insaf setika

hello semua, selamat pagi...

semalam bergayut sakan dengan Cik Linda; Miss L katanya. dah jarang lansung komen kat blog ni. mungkin tak best kan blog aku ni. huahua.

terima kasih sebab jadi pendengar aku. walaupun aku salah ke betul, tetap dengar kan?

aku nak kawen dan bernikah. aku banyak tinggalkan keluarga dan kawan-kawan dalam masa dua tahun ni; mengejar kerja yang tak pernah-pernah kaya pun. 

aku letih sebenarnya. 

somehow, in the late night. aku masih memikirkan, aku sayang orang sekeliling aku. aku berterima kasih sebab masih ada dengan aku walau aku berperangai sampah.

cuma, aku tak daya untuk penuhi apa yang kadangkala aku perlu penuhi.

terima kasih again.

keinsafan di suatu hari yang sibuk. adey-chiau.



p.s : isu orang kedua takkan pernah selesai walaupun beribu kali berbincang berkenaan itu. langkah kaki dengan panjang-panjang dan besar-besar. semoga ia lebih dipermudahkan Tuhan.

21 ulasan:

  1. positif2...meh kat bahu kite meh :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hu....

      paris baiknye kamu...

      tersentuh hati kite...

      **lap hingus kat bahu. hekhek.

      Padam
  2. InsyaAllah punzel....
    Niat murni sentiasa akan dipermudahkan....
    Jgn risau...org keliling faham keadaan punzel....

    Senyummmm....

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      thanks nur...

      awak pun kena senyum-senyum sentiasa ye...

      Padam
  3. tu lah..kengkadang aku pun pelik gak apa lah yg aku bz sgt..tapi tak pernah kaya pun...hahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha.

      entah kan?

      rasa semua tu buang masa...

      Padam
  4. Macam itulah Mas. Bila diri rasa diasak mulalah nak lari dari kemelut tapi kena juga tahu walau dimana pun kita lari masalah yg lain juga akan ada. Tak banyak sikit kita pasti akan ada masalah.

    Harungi dan cari jalan jgn mengalah..

    BalasPadam
  5. er.. typo. seketika.
    nak kaya, buat solat dhuha.
    lagi satu, bykkan derma. lagi byk kita keluar utk menderma, lagi byk yg masuk, insyaAllah..
    penting sekali, buat baik dgn ibubapa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm...

      betul la tu...

      akan diusahakan...

      Padam
  6. dah nak khawin ye ? erm , semoga dipermudahkan segala urusan ;)

    BalasPadam
  7. bila letih, rasa nak lari dari semuanya. tapi lari tak selesaikan apa2. bawak2 bertenang...bicara hati ke hati..mudah2an semuanya ok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga dipermudahkan segala hidup murni dan saya

      Padam
  8. hargai dan sayang mereka di sekeliling selagi mampu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Emm tu la...

      Hidup bukan semata2 dunia kan?

      Padam
  9. Balasan
    1. 31hb 8... majlis nikah...

      01hb 9... majlis sanding...

      jemput datang ye volvo...

      Padam
  10. selalulah mengadu pada Allah, insyaAllah hati akan tenang

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.