Pengikut (Blogspot)

Rabu, 19 Jun 2013

wishlist 4 (1)

hello semua, selamat petang...

ini bukan cerita yang semua orang boleh baca. jika kawan-kawan rasa ini adalah entri yang tidak patut atau lebih kepada mencerita tentang diri. aku mintak maaf. 

cerita pasal nak apply periksa untuk jadi Professional Engineer (PE). bila dah lulus periksa ada interview dengan ahli-ahli Board of Engineer (BEM). kemudian, kalau lepas step tu, barulah nama depan kita diberi nama Insenior. 

perjalanan yang panjang. sebab mula-mula je kena submit dua report; satu berkenaan experience at least dengan tiga(3) tahun pengalaman bekerja dengan Professional Engineer yang sama dan dua kena ada report calculation dan design yang pernah korang buat sendiri dan disahkan oleh ncik bos masing-masing.

Ncik Bos Botak welcome siapa-siapa yang ada Professional Engineer yang nak jadi partner beliau atas sebab kegagalan Ncik Supermokh untuk ambil paper tu untuk kali kedua. siap suruh aku yang tolong repair paperwork tu. masa tengah darah muda tu memang aku tak sanggup. dari aku repair paperwork ncik lain, lebih baik lah aku produce diri sendiri punya.

alahai. tapi bile otak kembali waras berfikir, aku masih tak mampu nak menjawab soalan exam nanti. bertanya berkenaan dengan isu semasa dalam kejuruteraan di Malaysia dan industri ini. banyak benda lagi yang aku tak tau. bukan aku keja company besar pun dapat explore semua benda. syarikat aku kerja sdn bhd pun takde.

masa pendaftaran untuk exam aku perlu sediakan RM200.00. maknanya setiap kali paperwork yang sangkut dan nak ulang exam tambah lagi RM200.00. takkan aku nak main-main buat keje ye tak?

rasa malas nak amek dulu pun ada. entahlah. adey-chiau.




p.s : Ncik Bos Botak selalu carik aku untuk fakta teknikal dan skrip ucapan teknikal beliau. mungkin bincang dengan beliau boleh membantu.




Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.