Pengikut (Blogspot)

Rabu, 5 Jun 2013

se-detik lebih se-lepas selamanya

hello semua, selamat pagi...

ada dalam entri aku yang lepas-lepas (maksudnya 2 kali lepas), orang suruh aku cerita benda jiwang-jiwang. jap, aku tengah fikir nak cerita apa. haha!

Encik L demam. aku pun nak mula demam jugak. jiwang tak demam sama-sama? kehkeh. takde lah. dah stand by ubat; aku pun tak faham perangai kalau buat kerja besi je demam. adooi. 

minggu lepas, balik dari melawat Fariza kat hospital. kitorang berdua mula cerita pasal anak. nak anak lelaki lah, perempuan lah. 

aku yang agak rasa loser cakap, kalau aku ada anak lelaki aku nak anak tu ada semangat beliau. kena maki, kena caci, orang cakap bukan-bukan tetap steady buat hati kering punye. bukan beliau peduli, janji terus hidup. 

tapi bila aku tanya Encik L, beliau nak ada anak perempuan macam perangai aku tak?

beliau geleng. aku tanya :

Aku : Abang tak nak? (kali kedua tanya)

Encik L : taknak...

Aku : habis nak macam mana?

Encik L : biar anak lebih perempuan sikit...

Aku : what??? shit man...

lepas tu aku pun melepaskan satu jelingan memberi isyarat makan penumbuk tapi bile tengok muka beliau macam kental semacam. aku malas la nak layan. 

hukhukhuk. aku juga rasa aku perlukan anak perempuan yang lebih lembut dari aku.

tu je la cerita. banyak kerja. tapi banyak tak buat dari buat. adey-chiau.



p.s : baru tergedik-gedik nak daftar kursus kahwin...



Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.