Pengikut (Blogspot)

Isnin, 3 Jun 2013

isnin toya : sakit kedua lepas mati

hello semua, selamat pagi...

Amar Wazzi Punye; Terima Kasih Nakama Midah
28 Mei 2013
minggu sebelum tu anak Bandle, minggu ni anak Epul dan Fariza telah selamat lahir kat dunia. jadi minggu lepas adalah minggu mendengar cerita bayi-bayi berbagai-bagai isu. 

yang paling teringat sampai sekarang ni, masih bersarang dalam kepala ialah kata-kata mak kepada Ncik Epul. masa kat hospital hari tu, melawat. 

orang cakap sakit bersalin ialah sakit kedua selepas mati. Fariza mengadu benda yang sama dekat mak Epul. tu yang mak Epul cakap, kalau kite mati lagi lah sakit teruk kan. 

mak Epul cakap lagi, kenapa orang beriman tak rasa sakit masa Allah SWT ditarik nyawa. sebab sudah diberikan gambaran syurga yang cantik dan indah. sampai terlupa sakit nak meninggalkan dunia ni. analogi yang sama dengan bersalin kuasa dua, perempuan akan rasa indah bila tengok bayi keluar kat dunia. 

walaupun kata-kata itu mudah dan ringkas, ia menjadi satu ingatan dalam diri aku sekarang. terima kasih. adey-chiau.


p.s : minum air, buat BQ




Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.