Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Rabu, Mei 1

selamat hari pekerja

hello semua, selamat petang...

sementara menunggu Encik L menyudahkan urusan khemah di Tanjung Karang. aku lepak dalam pejabat. sambil-sambil layan blog kawan-kawan. 

Selamat Hari Pekerja untuk semua orang yang bekerja. untuk ahli perniagaan macam Ncik Bos Botak; ini bukan ucapan yang sesuai sebab tadi boleh panggil aku tengok tapak Rumah Makcik Sebelah sambil bertemankan Cik Shida dan orang cina yang nak sewa. 

aku bercita-cita taknak jadi pekerja lah tahun depan. agak-agak tercapai ke eh? aku ingat nak jalankan syarikat Encik L. kalau beliau berjaya upah aku 5k sebulan lah. kihkihkih. 


Wanita Bekerjaya. Kononnya!


CikicikiRain Bekerjaya
sempena aku seorang wanita yang bekerjaya; yang gayat menaiki perancah ke tingkat satu bangunan tak siap. aku tepekkan gambar seperti di atas. bagi aku wanita bekerjaya bukan macho mana pun. 

wanita bekerjaya pun sama macam lelaki yang membanting tulang empat kerat untuk meneruskan kelansungan hidup. 

kalau tak kerja nak suap ape kan dalam mulut.

okey, Encik L dah sampai. aku saje je dera beliau kat bawah lama-lama. baru puas hati aku. adey-chiau. 


p.s : patutkah aku bagi harga untuk buat sekolah agama itu





13 ulasan:

  1. Balasan
    1. Belum belated lg sbb maseh lg pekerja...

      Padam
  2. Dah kena kerja balik hari ini kan..
    Kakak kalau boleh nak kerja selagi tak pencen hihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhihu. Tu yang boring sbb hri ni kerja...

      Padam
  3. harini sudah keje..

    lain dah blog..comel2.

    BalasPadam
  4. amboi blog die....lame x mai sini....slmt bekerja!!!

    BalasPadam
  5. even dah terlambat, aku ucap juga la. Hahaa

    #blog da bertukar. Menarik =)

    BalasPadam
  6. selamat hari pekerja sis! tak keje takleh nak bermewah2 ...

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.