Pengikut (Blogspot)

Isnin, 20 Mei 2013

memori memancing

hello semua, selamat malam...

pertama sekali, aku nak ucapkan tahniah kepada Ncik Bundle atas kelahiran anak sulung; bundle jr. agak-agak boleh jadi penulis blog tak nanti? hehehe.

disebabkan aku boring amat-amat. Encik L kerja malam kot. tidur kat rumah Batang Kali; sebab siang tadi mengusahakan sesuatu pagar keliling. aku nak cerita pasal memori memancing dengan si beliau. dekat kampung aku; Kampung Puah Lembah, Sentul, Kuala Lumpur. tibe-tibe bagi alamat penuh lak. haha!

masa ni cuti Hari Buruh. aku kena melawat Ncik Atok kat HKL. Encik L nak teman; jemput nenek. alang-alang singgah memancing kat Sungai Gombak bersama dengan Ncik Alang. 


peneman memancing. ni anak-anak Alang aku. akan ikut mana saje  Alang pegi.
err, maksud aku dalam kampung tu je la. parah jugak kalau nak ikut Alang pegi keje kan?
Alang keje kat Puncak Alam kot. Haha.


Okey. kali ni tidak menggunakan teknik casting.
apa yang aku faham, Alang meletakkan joran kecik pada mata kail.
nak casting pun macam tak berapa nak kena kan?

*pendapat golongan yang tak brape nak faham atau
tak faham langsuung. haha!

mengambil gambar ape ni?
sekarang masa menaip aku blur apa nama benda alah ni. hehe.
warna merah yang macam aku kata smart kat dalam kedai hari tu.
entah bila masa beliau sebat benda ni... aiiiehhhh

setelah setengah jam, Encik L menunjukkan prestasi yang baik.
mendapat 7 ekor ikan talapia hitam. ada 2 ekor dapat secara combo.
baru hari ni aku tabik spring kat beliau. kihkih.


kucing ni memang selalu dapat ikan mentah percuma. sebab pandai menggoda
dan membuat muka kesian. jadi dapat lah makan seekor ikan
talapia fresh. seronok ko Jah?

tu je lah memori aku memancing dengan mendapat banyak ikan bersama dengan Encik L dan Alang. lepas dari tu, macam Encik L dah hilang stress. jadinya terus melawat Ncik Atuk kat hospital.

selamat malam semua. aku mengantok ni. adey-chiau.


p.s : macam mana nak pujuk orang yang susah nak lelap malam. runsing aku.






Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.