Pengikut (Blogspot)

Rabu, 15 Mei 2013

ia tidak perlu

hello semua, selamat petang....

kenyang makan nasik kukus. brubb. minum air coca cola. aku rasa momentum bekerja aku dah bermula balik. baru je pagi tadi. 

sebab minggu lepas, aku meroyan nak berhenti kerja dan berfikir nak cari kerja lain. akhirnya aku rasa hampa dan malas. ada beberapa peristiwa yang buat aku rasa, aku tak perlu berhenti kerja :

1. Encik L dah pecahkan cermin kereta. lepas bergaduh itu ini dan bla bla bla. aku sedar, kami sama-sama struggle untuk hidup. kenapa perlu aku mengalah? rasa bersalah sebabnya.... errr... aku tau la sebabnye. yang penting aku tau aku tak perlu nak pentingkan diri sangat lah. 

2. aku rasa dengan geng project mengalami masalah yang sama macam aku. jadi, toksah dok kalut sangat la nak berhenti sorang-sorang. ada orang yang lebih teruk penangan dia. elok je survive kiri kanan. 

3. aku sesuatu yang aku masih nak cari kat sini. 

berdiam diri dari orang lain bukanlah cara yang baik. tapi diam diri jugak boleh mengelak perkara jadi lebih buruk. tak semua benda kita boleh kongsi dengan orang lain. 

betul? tu je yang aku belajar dalam minggu ni. 

okey. sambung forecast kerja makcik. adey-chiau.


p.s : aku impikan sesuatu yang lebih besar dari ini. chaiyoook!


24 ulasan:

  1. sblm berhenti kena fkir byk kali kan awak..

    p/s : TQ ya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak kali kot...

      jangan sesekali terburu-buru...

      Padam
  2. dugaan tu.xpe..dugaan memajukan diri n menajamkan akal :)

    BalasPadam
  3. pecahkan cermin kereta? fuhhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha lah...

      tapi malas nak ulas lg lanjut...

      Padam
  4. mcmna bleh pecah cermin keta tu? sabar..pikir dulu sebelum berenti keje.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu.

      macam mana pecah?

      bila diketuk dengan tangan kuat-kuat.

      haha! giler kuat tunang aku.

      aku pun tak sangka boleh pecah...

      Padam
  5. sekarang susah nak carik keje kot...fikir dulu...

    makan nasi ngan minum coke? oh tidak....x sakit perut ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm...

      kalo dapat kerja lain pun sama... masalah gak...


      takde sakit kot; alrite je perut ni.

      kental agaknye... haha!

      Padam
  6. woi kuatnya pecahkan cermin kereta?! kenape kenape??

    BalasPadam
    Balasan
    1. ade banyak sebab...

      haha! sabar je lah dulu...

      Padam
  7. berdiam diri.
    sekarang byk buat aktiviti berdiam diri.
    1. untuk menjaga airmuka org yg sedang bercakap.
    2. Malas nak bertekak.

    tapi..., sampai pecahkan cermin kereta?
    baran sgt tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. emmm...

      die dh bgtau yg die mrh. siap pesan suruh ckp elok2.

      lepas tu, die suruh diam 5 minit bagi die reda marahnye.

      aku pulak melawan dan melawan lagi dan lagi...

      baru aku belajar yang lelaki kalau marah biar die reda dulu.

      baru boleh bincang...

      hehe!

      Padam
  8. pergh.. hulk ke ape boleh pecahkan cermin kereta pakai tangan? marah sangat nampaknya. meh ah jadi student balik. fun sikit. kihkih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha??

      jadi student duit takdak...

      kalo ada duit pun mahu kawen dulu...

      hehehe.

      Padam
  9. Daku pun teringin nak cari kerja lain nih! Bosan dah mengadap kerja sekarang tapi itulah banyak nak kena fikir.
    :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. sabar...

      kalau berhenti kerja nanti makan pasir...

      Padam
  10. mesti bengang smpi pecah cermin kete tuu.,Uhuuu

    BalasPadam
  11. Just do whatever u feel like.doing... ;)

    BalasPadam
  12. sabar itu paling utama dan mesti ada di mana2
    darah muda memang panas dan sentiasa mahu bertindak cepat
    elok sangat bila dapat berfikir sebelum bertindak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih pak tehr.

      Tak jemu bg nasihat...

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.