Pengikut (Blogspot)

Rabu, 15 Mei 2013

ia tidak perlu

hello semua, selamat petang....

kenyang makan nasik kukus. brubb. minum air coca cola. aku rasa momentum bekerja aku dah bermula balik. baru je pagi tadi. 

sebab minggu lepas, aku meroyan nak berhenti kerja dan berfikir nak cari kerja lain. akhirnya aku rasa hampa dan malas. ada beberapa peristiwa yang buat aku rasa, aku tak perlu berhenti kerja :

1. Encik L dah pecahkan cermin kereta. lepas bergaduh itu ini dan bla bla bla. aku sedar, kami sama-sama struggle untuk hidup. kenapa perlu aku mengalah? rasa bersalah sebabnya.... errr... aku tau la sebabnye. yang penting aku tau aku tak perlu nak pentingkan diri sangat lah. 

2. aku rasa dengan geng project mengalami masalah yang sama macam aku. jadi, toksah dok kalut sangat la nak berhenti sorang-sorang. ada orang yang lebih teruk penangan dia. elok je survive kiri kanan. 

3. aku sesuatu yang aku masih nak cari kat sini. 

berdiam diri dari orang lain bukanlah cara yang baik. tapi diam diri jugak boleh mengelak perkara jadi lebih buruk. tak semua benda kita boleh kongsi dengan orang lain. 

betul? tu je yang aku belajar dalam minggu ni. 

okey. sambung forecast kerja makcik. adey-chiau.


p.s : aku impikan sesuatu yang lebih besar dari ini. chaiyoook!


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.