Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Ahad, Mei 26

cerita hujung minggu

hello semua, selamat petang...

hari ni kerja. jaga konkrit Rumah Makcik Sebelah. jaga je pun. bukan layan kren tu. bukan aku jugak yang bawak kren. boleh sempat tido dengan Cikirain lepas makan tengah hari. haha!

rancangan nak mengecat rumah akhirnya Encik L buat sengsorang; maksud aku dengan pekerja beliau ajelah. niat hati nak menolong cat. apetah lagi nak paw cat Momento memang tak berjaya.

sabtu aku pergi site visit. first time aku pergi kerja-kerja rekabentuk dalaman; interior design. banyak kerja-kerja leceh. dah memang bukan lapangan aku sangat pun. rasanya aku akan nasihat Ncik Bos Botak jangan masuk. tapi apa-apa hal kena dengar pendapat ketua syarikat jugak kan. 

jaga konkrit pulak hari ni. Cik Shida sebagai Penyelia Tapak cuti. hari Ahad ye tak? lepas tu cuti dari hari Jumaat yang Hari Wesak. dah berbulan-bulan tak balik kampung kat Mersing. consideration aku naik ke paras 95%. aku pun bukan pergi mana. jadi elok jugak kerja hari ni. 

tu la sebab-sebab yang aku boleh bagi. memang sebab pun. ni malam nak mintak Encik L teman aku untuk hantar baju dekat Mak Usu jahitkan baju nikah. 

aku akan sediakan barang-barang kenduri. ya Tuhan, semoga rezeki ini dipermudahkan. Amin.


p.s : setelah bergaduh panjang dengan Encik L, aku mula faham sesuatu. hidup ini adalah rumit, jadi percaya-mempercayai dan berdikarilah!


26 ulasan:

  1. Aminnn......... rezeki itu ada dalam perkahwinan

    BalasPadam
    Balasan
    1. insya-Allah...

      terima kasih mendoakan

      :)

      Padam
  2. Balasan
    1. gaduh dengan tunang la...

      nak gaduh ngan sape lak lagi...

      huhu!

      Padam
  3. ya, kepercayaan itu penting :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul...

      kepercayaan lah satu kekuatan cinta

      :)

      Padam
  4. aku tersalah baca tajuk tu
    'cinta hujung minggu'
    heheh

    hidup memang sangat rumit
    jalan pula banyak berliku
    perlu saling mempercayai dan banyak berdoa
    tak ada insan yang boleh tenangkan hati kita selain DIA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia adalah segalaNya...

      mengadu susah dan senang...

      Padam
  5. kalau hari Ahad kerja tentu ganjarannya lumayan kan ?

    buat apa gaduh-gaduh !

    https://www.facebook.com/BuatApaGaduhGaduh

    BalasPadam
    Balasan
    1. lumayan tak lumayan lah...

      tapi boleh la belanja 2 hari

      :)

      Padam
  6. Balasan
    1. hehehe...

      time ni kot nak gaduh beriya-iya

      :)

      Padam
  7. Hidup sebenarnya mudah tapi manusia yang merumitkannya. Aku belajar itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak jugak...

      bila masalah tu berpunca dari bukan kau...

      jadi memang rumit nak rungkaikan...

      Padam
  8. Gaduh tu kadang2 boleh merapatkan lagi hubungan tu hihi..moga dipermudahkan segalanya..aminnn

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul jugak merapatkan hubungan...

      tapi luka kat hati memang takde siape yang tahu...

      haha!

      Padam
  9. Heee... budak ni gaduh lagi!!.. Berapa kali kakak kata jangan gaduh-gaduh walau gaduh-manja nanti dah kawen terbiasa... tak mahulah...

    Kerja hari Ahad mesti bosan kan api tak apalah dah tugas ada gaji ada pahala serampang dua mata:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kakzakie cakap betul...

      saye pun on the way jadi seseorang yang tak cepat melenting dan mendengar kata...

      acehhh...

      haha!

      Padam
  10. smga dipermudahkan urusan.. isnyaAllah, kalau ada sifat kesabaran, yg susah dan rumit itu..pasti menemui jalan penyudahnya... :)

    BalasPadam
  11. kau ni kerja apa sebenar-benar-benarnya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kerja macam-macam...

      bile company carca marba...

      semua kerja buat sikit-sikit...

      haha!

      Padam
  12. xsuke gadoh., rase sakit sgt :{

    BalasPadam
  13. dh makin busy dengan preparation kawen nmpk..:)

    BalasPadam
  14. yups.. hidup ni kena banyak berdikari. supaya bila hilang orang-orang yang selalu dampingi kita tu, kita tahu untuk teruskan hidup sendiri.

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.