Pengikut (Blogspot)

Ahad, 26 Mei 2013

cerita hujung minggu

hello semua, selamat petang...

hari ni kerja. jaga konkrit Rumah Makcik Sebelah. jaga je pun. bukan layan kren tu. bukan aku jugak yang bawak kren. boleh sempat tido dengan Cikirain lepas makan tengah hari. haha!

rancangan nak mengecat rumah akhirnya Encik L buat sengsorang; maksud aku dengan pekerja beliau ajelah. niat hati nak menolong cat. apetah lagi nak paw cat Momento memang tak berjaya.

sabtu aku pergi site visit. first time aku pergi kerja-kerja rekabentuk dalaman; interior design. banyak kerja-kerja leceh. dah memang bukan lapangan aku sangat pun. rasanya aku akan nasihat Ncik Bos Botak jangan masuk. tapi apa-apa hal kena dengar pendapat ketua syarikat jugak kan. 

jaga konkrit pulak hari ni. Cik Shida sebagai Penyelia Tapak cuti. hari Ahad ye tak? lepas tu cuti dari hari Jumaat yang Hari Wesak. dah berbulan-bulan tak balik kampung kat Mersing. consideration aku naik ke paras 95%. aku pun bukan pergi mana. jadi elok jugak kerja hari ni. 

tu la sebab-sebab yang aku boleh bagi. memang sebab pun. ni malam nak mintak Encik L teman aku untuk hantar baju dekat Mak Usu jahitkan baju nikah. 

aku akan sediakan barang-barang kenduri. ya Tuhan, semoga rezeki ini dipermudahkan. Amin.


p.s : setelah bergaduh panjang dengan Encik L, aku mula faham sesuatu. hidup ini adalah rumit, jadi percaya-mempercayai dan berdikarilah!


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.