Pengikut (Blogspot)

Rabu, 22 Mei 2013

11 things about me

hello semua, selamat tengah hari...

mengantok. jadi, aku baca blog Adik ReenApple; beliau cakap beliau tag semua orang. aku ni bukan lah seorang yang reti malu jadi aku pun nak jawab soalan dari beliau. kihkih. tak salah kot?


11 soalan yang ReenApple tanya kat semua orang. ape pulak jawapan aku? aiyyooh~!

1. dalam banyak-banyak waktu, waktu apa yang paling disukai?
waktu yang disukai adalah waktu bercinta seawal tiga bulan yang dulu. haha! begitu caring Encik L sama aku. sekarang ni, adooi; jangan haraplah

2. kalau ada mesin masa, zaman mana korang nak kembali dan ubah?
doremon. kalau boleh kembali ke masa kecik dan jadikan aku macam snow white? hahaha!

3. kalau sedih, apa korang buat?
aku nangis. kalau benda yang aku sedih tu bukan sebab aku gaduh dengan Encik L aku akan mengadu kat beliau la. tapi kalau sedih sebab beliau elok aku tido dari ledakkan kemarahan dan mencerita benda tak baik pada orang lain.

4. kenapa buat blog?
dulu aku boring, sunyi zaman belajar. aku buat blog untuk isi kekosongan hati yang ada. tapi alrite jugak sebab sampai sekarang aku rasa makin teruja nak menulis. makin ramai kawan itu satu macam diari kehidupan untuk generasi aku yang akan datang. insya-Allah.

5. lagu kegemaran di saat ini?
just give me a reason - pink. cerita untuk tidak sesuka hati memutuskan hubungan.

6. warna yang paling tidak disukai?
pink. aku bukan gadis pink. hahaha.

7. pernah kena buli tak?
dunia pembinaan dan pekerjaan penuh dengan orang membuli dan dibuli. pandai-pandai nak survive je kot. haha! bagi aku semua ni biasa. be survival okey....

8. ciri-ciri lelaki idaman korang? eeeh
lelaki idaman aku ialah seorang lelaki yang boleh menjadi kawan baik aku. Encik L dah cukup menepati ciri dah. lalalaa~!

9. kalau ada kawan yang tikam korang dari belakang, apa yang korang akan buat?
tikam dia balik, kalau ada masa la. hahaha!

10. dalam banyak-banyak pengalaman hidup yang dialami, yang mana memberi semangat kepada korang?
pengalaman nak siapkan rumah ayah aku. ada 20 30 masalah dan sampai sekarang Encik L suruh aku bersemangat untuk siapkan rumah tu dan mencari kerja-kerja membuat rumah yang lain. ya, kami bersemangat untuk menjadi kontraktor.

11. kenapa korang jawab soalan aku ni? hahaha.
aku jawab soalan ni sebab aku bosan dan mengantok. konon-konon nak segarkan mata. hahahaha!


mengantok sebab aku sakit belakang sangat-sangat. entah ape kena lately. tidur cukup tapi mengantok memanjang. dah nak habis usia ke ape? adey-chiau.



p.s : tak sabar nak main cat mengecat jumaat ni. yeaaay ~!


26 ulasan:

  1. Hahha. Menarik. :D

    Aku pun bukan peminat pink . :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. pink adalah sesuatu yang dipanggil...

      eeeuuwww ~~

      *tapi aku pakai je warna pink. no harm!

      Padam
  2. hoi takkan caring 3 bulan je kot HAHAHHAHAHA! marah la tunang tu kalau dia tak berapa nak caring grrrrr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.

      Maksud aku caring tnpa disuruh...

      Padam
  3. agaknya dah terlebih tidur la tu
    lebih pun akan jadi mengantuk juga

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agaknya... Dr hri isnin mcm ni... Tension pun ada...

      Padam
  4. banyak sgt kerja mestilah lemau... kena amik supplement tambahan kot. hehe

    BalasPadam
  5. mengecat? nak cat umah ke..cat bangunan? hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. cat dinding dalam rumah...

      cat bangunan kite tak reti la moon

      :)

      Padam
  6. hehe...all interesting answer..!~

    best tau cat mengecat ni..bersedia untuk comot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu...

      bersedia untuk comot...

      betul tu...

      Padam
  7. saya suka jawapan no. 4 dan 9. Yg no. 4 tu setuju dan no. 9 tu lucu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hai pak ngah...

      singgah komen sini...

      jawapan nombor 9 tu memang sengaja dilucukan...

      hehe.

      Padam
  8. wah... jawapan no 9... menikam di jiwa... ganas ooo...

    BalasPadam
  9. baru perasan blog dah warna biru !
    yg no.9 tu please jangan buat. mati anak orang kang. hahahahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. huahua...

      mana ada nak buat pun.

      main-main je...

      setiap perbuatan jahat tak semesti di balas jahat...

      Padam
  10. eh kenapa pulak tak minat pink.. cantik tau, sweet je.. hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha...

      akceli tak reti nak guna warna pink mcm mana...

      Padam
  11. Ok.. Dh kenal dh serba sedikit pn repunzel..

    BalasPadam
    Balasan
    1. belum jadi puan lagi kak...

      bulan 8 nanti baru nikah

      :)

      Padam
  12. kite pun suka gila lagu pink tu. dan semua lagu pink actually. haha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jadi kamu memang minat pink la ye??

      :)

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.