Pengikut (Blogspot)

Rabu, 24 April 2013

satu fakta tentang harta dan ilmu

hello semua, selamat pagi...

sepatutnya aku dah sampai Trolak. Ncik Meor Satey ada masalah jadi aku tersadai la kat sini. maksud aku pejabat. takpe lah pun. 

kerja kat pejabat ni banyak. memang banyak. jadi aku memilih untuk menjadi malas untuk menyudahkannya. boleh?

dalam aku mengejar kekayaan dunia. dan sangat fanatik dengannya. aku mula sedar ia adalah tinggalan Qarun, Firaun dan sejagatnya. si bongkak yang syirik dan tidak menghormati kuasa Allah SWT. sedangkan amalan, ilmu dan kitab adalah warisan para Nabi yang Mulia lagi diMuliakan. 

aku tertarik betul dengan ayat tu dalam buku 'Nikmatnya Sedekah'. betapa khilafnya kita mencari harta dunia kan. 

cuma renungan untuk aku. bosan menunggu. adey-chiau.




p.s : saat ni memang tiada apa sen dalam kocek. jadi, memang sangat insaf!







Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.