Pengikut (Blogspot)

Isnin, 22 April 2013

kawan baik

hello semua, selamat malam...

hari ni adalah hari hujan lebat. makan bakso pun dalam hujan tapi sedap. hari ni aku macam sentimental sikit. adooi. bukan hari ni je, hari-hari biasa pun sama. 

kawan. insan yang berjasa tanpa kita sedar. selalunya. kawan pun tak sedar yang beliau telah berjasa pada kita. 

sifat tolak ansur yang berpunca daripada berkehendakkan sesuatu adalah lebih bermakna dan lebih mudah untuk dilaksanakan. 

dalam berniaga; kawan adalah seseorang yang akan beri muka untuk mendapatkan jalan berniaga atau tolong menjualkan atau membelikan. apa aku pun dah cakap tatabahasa gaya orang Cina ni? hahaha.

cuma yang aku kagum, Ncik Bos Botak tak sedar beliau ada beberapa kawan baik untuk dihargai bersama-sama. 

zaman sedang jatuh. kita perlukan penyokong dan kawan untuk bangkit kembali. sebagai insan muda; aku kagum dan belajar dan masih mencari siapakah kawan baik yang akan bawa aku naik dan turun. 

betul perlu ada insan bergantung. tapi siapakah?

adey-chiau. 

6 ulasan:

  1. dah jatuh nnt baru kenal siapa kawan, siapa lawan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. entah la...

      kalau dah jatuh ade juge yang lari.

      ye kan?

      Padam
  2. buykan mudah nak cari sahabat...kawan ramai lah...

    BalasPadam
  3. Bukan mudah nak dapat yg mengeti turun dan naik diri kita. Tapi kakak percaya En L akan jadi begitu sebaik ada ikatan sah...

    Ncik Botak tu lain...

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha!

      tak jugak. lelaki semua sama...

      kadang-kadang boros

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.