Pengikut (Blogspot)

Selasa, 2 April 2013

empat gambar satu perkataan

hello semua, selamat malam...

disebabkan ada orang cakap yang aku selalu cerita pasal Encik L. hari ni aku nak tukar cerita. hahaha. Encik L adalah tunang merangkap rakan sekerja. jadi kebanyakan masa, suara dan perbincangan aku lakukan dengan beliau. setiap hari. kiranya memang aku takdak kawan lain dah la...

hari ni aku nak cerita pasal kawan-kawan pejabat. kami semua bujang. insya-Allah; jadi kami senang jadi kawan dan senang lepak sama-sama. paling menarik kami boleh dikerah oleh Ncik Bos Botak untuk kerja bila-bila masa; pagi-petang-siang-malam.

tak kesah la semua benda yang membuat diri tertekan tu. akhirnya, bila projek berjalan lancar dan siap. semua orang akan puas hati kan. 

okey. melalut. bila kedai Akak Sebelah telah buka semula. pakat ramai-ramai lepak satu meja. ada dekat 10 orang sambil makan; sambil juga hilangkan stress; tertekan katanya seorang pegang 5 6 projek. bwuuek!

sementara menunggu makanan masak; kami berborak dan bermain permainan dalam sebuah peranti bernama android. semua orang pakai android ye kan? dengan ketagihan tahap suam-suam kambing terhadap permainan '4 Pic 1 Word' yang baru aku muat-turun tadi. semua orang santai dan lepak-lepak menjawab soalan sehingga ke peringkat 37. selepas itu; ayiooomak!

PAIR
ni lah lebih kurang permainan ni. kena teka empat gambar dalam satu huruf. gambar pertama burger 2 biji, kasut sepasang, kumbang daun 2 ekor dan stokin sepasang. semuanya hadir berdua. jadi jawapan yang paling hampir ikut huruf tu PAIR la kan. pandai kan aku untuk soalan senang ayam macam ni. 

banyak lak cakap. esok lukisan nak hantar. adey-chiau. assallammualaikum...




p.s : melayan lagu cinta dengan Adik Atikah. sedih ooouh kalau hidup macam Lagenda Budak Setan. sob sob (acting)




35 ulasan:

  1. Game mcm ni dlm phone shida lagi mencabar... tahu x nama game tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni semua memang terjerat dengan da da shida la ni...

      4 pic 1 word...

      dah dload dah tadi...

      ncik bila lg??

      huhuuu....

      Padam
  2. Promote android nampak.. Ajak la incik bos botak tu skali.. Huhu.. Kalau dia baca blog ni..........

    BalasPadam
  3. owhhh mantap gak game ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mantap...

      Kalo berkenan sila lah dload...

      Padam
  4. game ni memang best derrr.....mencabar gilerr...kadang2 siap bukak kamus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dahsyat ko....

      Aku just bertanya pd yg pkar je...

      Haha.

      Padam
  5. Kakak dah tua tak layan game ini semua Mas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu...

      ni game teka-teka huruf je

      :)

      Padam
  6. baru tahu,..kena cari nie...hehehe...ndak arif dalam game macam nie...

    BalasPadam
    Balasan
    1. carila...

      dalam playstore....

      menarik tu :)

      Padam
  7. OOhhhhhhhhhhhhhhhhhh tunang merangkap officemate ye? besttnya berkepit dengan tunang HEHEHEHHE :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. officemate bukan...

      tapi tunang aku subkontraktor untuk company bos aku...

      kami hari-hari bincang benda yang sama

      :)

      Padam
  8. mcm best je main ni..uji minda..ececeh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha. Memang best kalau dapat jawapan...

      Kalau tak dapat jwpn... Botak kepala....

      Padam
  9. klu dpt ke aiman game nie mesti dia suka..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Emmm ape lagi...

      Dload la utk aiman sekali....

      Heee...

      Padam
  10. apa nama game ni? mcm best je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah. tapi tersekat kat level yg ada budak picit ubat gigi, hammer, extension plug

      Padam
    2. Oooouh.... Mcm dh jwb la yg tu...

      Overkill ke?

      Padam
  11. pernah main kat tab mak minggu lepas tapi tinggal level2 tinggi.memang susah la.hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha...

      kekadang ikut rezeki la lan...

      kawan aku level 41 dah susah...

      aku still maintain sampai level 100...

      Padam
  12. saya suka maen game pou ngan talking tom.. comel3!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. talking tom tu...

      kadang-kadang patut diberi penampoo....

      mengajuk cakap orang tua...

      hahahaha.

      Padam
  13. game macam ni kalau addicted pun takpa...bagus ni..mind-challenging...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan...

      budak-budak pun bagus...

      jana grammar

      :)

      Padam
  14. dalam hp saya mmg tak download game sebab tak minat...hanya minat pc game macam 'football manager' sahaja

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam tu jimat la memori card capacity... Heee

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.