Pengikut (Blogspot)

Ahad, 14 April 2013

berkancil ke bulan

hello semua, selamat malam...

hari ni Encik L sampai dengan baju kotak-kotak. aieh? tiba-tiba kenyataan macam novel. aku ibaratkan beliau macam Adam Mukhriz la; Adam dan Hawa. phuui.

niat hati aku nak ajak tengok wayang; cerita Oblivion. namun hampa. beliau alik-alik aku ke Ijok untuk makan bubur campur sup ekor. gila kau tak sedap...? aku pun setuju je.

bila dalam kereta aku tanya; 

Aku : Abang, kite nak g mana ni?

Encik L : kite nak g bulan...

Aku : pegi bulan nak kena lalu Ijok ke?

kehkeh. phek! tangan beliau singgah kat dahi aku. rupa-rupanya nama restoren yang diagung-agungkan tu nama Restoren Bulan. mana nak tau bro...

setahu aku nak pegi bulan kena lalu Rusia, sebab kat situ je ada roket. kukuikuikuikuikui.



p.s : Encik L ni balik dari Trolak macam balik pasar tani. jagung ada, pisang ada, dadih ada... lalalala ~! tinggal aku je rajen usahakannya nanti...




Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.