Pengikut (Blogspot)

Ahad, 14 April 2013

berkancil ke bulan

hello semua, selamat malam...

hari ni Encik L sampai dengan baju kotak-kotak. aieh? tiba-tiba kenyataan macam novel. aku ibaratkan beliau macam Adam Mukhriz la; Adam dan Hawa. phuui.

niat hati aku nak ajak tengok wayang; cerita Oblivion. namun hampa. beliau alik-alik aku ke Ijok untuk makan bubur campur sup ekor. gila kau tak sedap...? aku pun setuju je.

bila dalam kereta aku tanya; 

Aku : Abang, kite nak g mana ni?

Encik L : kite nak g bulan...

Aku : pegi bulan nak kena lalu Ijok ke?

kehkeh. phek! tangan beliau singgah kat dahi aku. rupa-rupanya nama restoren yang diagung-agungkan tu nama Restoren Bulan. mana nak tau bro...

setahu aku nak pegi bulan kena lalu Rusia, sebab kat situ je ada roket. kukuikuikuikuikui.



p.s : Encik L ni balik dari Trolak macam balik pasar tani. jagung ada, pisang ada, dadih ada... lalalala ~! tinggal aku je rajen usahakannya nanti...




13 ulasan:

  1. Balasan
    1. Haha. Tau takpe, lain kali cakap la jelas sikit...

      Padam
  2. Hihihihi..gamvar bulan tak der pun...nak juga tgk sup bulan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha!

      ending die bulan tutup. mgkin roket die rosak...

      so makan bubur kat tmpat lain...

      Padam
  3. Cik Ciki... bulan yang terpacak kat tepi jalan pun banyakkan... takyah gi Rusia, kat ijok banyak aihh

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha.

      tu bulan lain tu...

      bukan kat Ijok je, kat Selayang pun bertebaran

      :)

      Padam
  4. untungla ada abang baju ketak2 bawak gi bulan..ehHHee

    BalasPadam
  5. wahhhh.. aku ingat kau bebteul g bulan.. ekekeke. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko ingat aku angkasawanita...

      tak terjangkau ingatan aku...

      Padam
  6. hahahaha lawak lah engkorang ni. jaka kata oblivion tu besttt tp kite tak tgk lagi T.T

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.