Pengikut (Blogspot)

Ahad, 24 Mac 2013

sebuah buku lakar

hello semua, selamat tengah malam....

kadang-kadang cakap beliau betul. kadang-kadang dan selalunya cakap beliau mendorong untuk diri menjadi lebih bersemangat; dengan kobar-kobarnya.

cara untuk mempertingkatkan diri. cara supaya tidak lemau semasa di tempat kerja. Encik L dah ada jawapannya. terima kasih kerana menyedarkan aku.


Buku Lakar - Pensel Tekan - Pemadam - Pen

setelah mengadakan seisi luahan perasaan; dua tiga hari empat lepas, Encik L mencadangkan aku supaya menyediakan satu buku melukis. menulis aku dah ada buku sendiri. melukis aku belum pernah ada lagi. dalam buku tu, Encik L suruh aku lukis apa yang aku nak dan fikir kat mana-mana sahaja aku berada. 

disebabkan lukisan untuk Rumah Makcik Sebelah adalah sampah di bawah kelolaan aku; Encik L istilah sebagai 'nak berak, baru gali lubang' aku kena berubah. 

ya, dari semasa ke semasa. aku sedang mencuba untuk melukis gambar 'setting-out' yang sepatutnya disediakan oleh Juruukur Tanah. tapi biasalah orang bangsa aku; nak duit dulu baru serahkan komitmen. aku bergaduh dengan manusia tu. in the end, tulah kat aku kena siapkan sorang-sorang. 

tapi, aku pun macam orang lain yang takkan lari dari medan perang aku sendiri. ape pun masalah untuk Rumah Makcik Sebelah ni aku akan tempuh. 

ayat Encik L yang buat aku berkobar-kobar adalah macam ni ' ko dengar cakap aku, sediakan buku lakar untuk drawing semua; satu hari nanti ko dah berjaya dapat ape ko nak ko mesti terima kasih kat buku tu '

yakin sangat kan bunyi ayat tu. tapi betul jugak. tak cuba tak tahu. adey-chiau.


p.s : sedang mencuba untuk 'stay-up combo' selama dua minggu akan datang. 



8 ulasan:

  1. Salam kenal dear,
    First time visit, read ur latest entry, tak tau nak komen sangat, just want to say.. kagum dengan orang yang pandai melukis ;);)
    Have fun with ur drawing book.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak reti lukis la...

      selalu lukis dalam auto-cad je...

      sebabkan nak dapatkan feel lebih, mgkin pakai tangan baru imaginasi sampai...

      sedang mencuba la ni...

      hee... salam kenal juga :)

      Padam
  2. Balasan
    1. salam isnin...

      selamat bekerja wak. jangan blues sangat ye...

      Padam
  3. Assalamualaikum, firstly thanks sudi datang blog I :) secondly ta sangka you da berkerja and ada company sendiri . kagum la dengan you and moga happy denga Mr L :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan company aku pun...

      company tunang yang buat macam company sendiri...

      baru beberapa hari bermula. takde hala tuju pun lagi...

      hehe.

      Padam
  4. dalam banyak2 hal yang pernah aku baca kat blog ni
    Encik L nampak selalu betul
    hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hohoho.

      pak tehr ce la back up saye sekali sekala :)

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.