Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 23 Mac 2013

hadiah hari jadi

hello semua, selamat tengah hari...

Encik L ni manis la kadang-kadang. kurma manis, hati beliau manis lagi. amcam? puji melambung, semasa bahagia.

kan bagitahu seperti; aku takde hadiah hari jadi dan bla-bla. sedih dan tak patut dan bla-bla. dalam rasa diam-diam beliau pegi daftar syarikat untuk kami naik setapak lagi atau kami pun boleh jatuh merundum.

kami dah masuk ke alam perniagaan. kami dah kena belajar selok-belok undang-undang. kami dah terlambat untuk patah balik. 

LOKMAN CONSTRUCTION

aku akan cuba jadikan ia satu syarikat yang memberi faedah kepada semua orang. bahayanya sebab aku menggunakan nama owner sendiri. kalau apa-apa yang jadi lepas ni kami dah tak boleh nak bangun semula. bahaya tak?

memang aku nak guna nama Encik L. tapi aku tak tahu pulak risiko sebahaya itu. kenapa Encik L yang dah tahu lama tak pernah beritahu aku undang-undang macam tu?

kenapa beliau sanggup tanggung risiko sebab aku? aku mula dah tak boleh tido. 

demi Allah, aku rasa nama Encik L nama gah. boleh pergi jauh. tapi tu impian kan? realiti macam mana pulak?

Encik L cuma pesan kat aku satu je; lepas ni jangan main-main. jangan lari dari masalah tapi belajar selesaikan masalah. satu demi satu.

hidup aku akan berubah atas dan bawah lepas ni. macam ni aku sedar dan sangat yakin bahawa rezeki itu di tangan Tuhan. terserah kita mengusahakan ia. adey-chiau.


p.s : dalam banyak-banyak hadiah hari jadi; ini paling bermakna :)


11 ulasan:

  1. Hadiah menarik.
    Bisnis ini byk dugaannya tapi yg penting usaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la...

      sepatutnya kena rancang nama lain.

      ia buat aku risau...

      Padam
  2. insyaALLAH,moga baik2 dan dipermudahkan..

    yg pntg ada usaha..

    BalasPadam
  3. hadiah yg bakal menentukan masa depan korang..gud luck!

    BalasPadam
  4. wow.... tahniah cik cikilolo... semoga terus success sebagai business woman... yang berjaya ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. maceh...

      aku bukan bisnes woman. aku belakang tabir je :)

      Padam
  5. kadang2 hadiah yang kita dapat
    kita tak boleh pegang
    tapi kita merasai nikmatnya

    BalasPadam
  6. semoga dipermudahkan segala urusan.. :D

    BalasPadam
  7. camne nak hantar resume nih? nak email ke siapa? :|

    BalasPadam
    Balasan
    1. huahua.

      hantar resume nak jadi tukang lepa ke H???

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.