Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Ahad, Mac 24

hadiah hari jadi (2)

hello semua, selamat petang...

semalam Encik L buat kejutan lagi. aku pun tak tahu kenapa. tiba-tiba muncul kat pejabat jam 0300 petang. aku pulak terbongkang tido kat tepi meja aku kat pejabat. 

ada orang kejut aku dengan suara lemah lembut. aku terjaga tengok Encik L senyum kat aku. aku pelik. sebelum ni pernah gak aku tertidur kat tepi meja tapi aku dengar suara beliau deras macam askar. 

"Kenapa?" soal aku dengan pelik campur mamai.

"Jom pergi makan Ayam Penyet, lepas tu kita jalan-jalan" ayat penyata berbaur arahan.

beliau risau sebab masa kali terakhir aku cakap dengan beliau; suara aku macam sedih, kecewa dan stress. jadi, dengan cepat-cepat beliau datang. 


Enam Ekor Ikan - 230313

ini jugak hadiah hari jadi aku. Encik L cakap dah stress sangat, terpaksa bagi muka kepada aku dengan menghadiahkan aku ikan beserta akuarium tu sekali. 

aku yang seumur hidup tak pernah membela ikan baru tahu kalau nak beri komitmen kepada ikan daripada kosong boleh makan ratus ringgit sekali beli. aaau; aku dah halang Encik L beli tapi beliau nak beli jugak! hehehe. memang aku nak pun sebenarnye...

berasa sangat gembira melihat ikan berlegar-legar dalam akuarium, aku dah lega hati dan akan mula bekerja serajin mungkin. huhuhu.

pesan terakhir Encik L semasa ikan-ikan diletakkan di dalam akuarium berbaur ugutan seperti 'kalau mati ikan ni disebabkan kau tak jaga, aku taruk ko cukup-cukup'

alamak. susah jugak nak jaga ikan. okey, nak bagi makan malam kat ikan. adey-chiau. 



22 ulasan:

  1. Balasan
    1. haaa..aku pun ada aquarium jugak..start membela ikan sejak sebulan lepas..:D

      Padam
    2. ooit...

      ko bela ikan ape?

      bulan lepas aku bela ikan emas, kecik...

      mati sebab pam yang akuarium kecik selalu tak berfungsi....

      ni aku bela ikan besar sikit :)

      Padam
  2. huwaaah teringin nak beli ikan laga wane cantek2 tu dlm akuarium kecik pun cukuppp. hihi. sila menjaga ikan hadiah elok2 yee jgn lupe bg mkn. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu....

      ikan laga pun comel... aku nak beli nak kecik gak memula tapi kena jaga yang besar...

      tanggungjawab katenye...

      Padam
  3. Balasan
    1. insya-allah... tak ler aku sunyi lagi lepas ni...

      Padam
  4. Dah cuba pelihara tapi gagal..semua mati..kikii

    BalasPadam
    Balasan
    1. awat boleh mati???

      lepas tu, dah tak bela da?

      Padam
  5. jaga leklok ikan2 tu.... x susah mana pun... jaga makan dan air akuarium tu cukup la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm...

      memang, tapi kalau pam selalu rosak tu buat hati aku runsing...

      Padam
  6. belum kawen lagi tapi komitmen dah bertambah..huhu

    komitmen kena pastikan ikan2 tersebut sentiasa kenyang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha!

      Kenyang senang lagi MM... Yg payah nye ialah buat mereka selalu nk dtg dkt.

      Selalu aku tinjau mesti diorg duduk blkg pam...

      Padam
    2. Hmm... dah ada ikan baru? Tak sabo nk g opis esok..

      Padam
    3. ade ikan baru...

      mari datang, malam ni pun boleh...

      haha!

      Padam
  7. romantik En L tu..bertuah lah rapunzel cikololo

    BalasPadam
    Balasan
    1. romantik tu rasanya salah tafsir la KJ

      :P

      Padam
  8. Balasan
    1. ko ada anak ikan?

      lain macam pulak fikiran aku bile baca...

      haha!

      Padam
  9. Aku tak suka bela ikan. Tak boleh nak manje2 dengan ikan. Mak aku suka bela ikan. Ha lepas ni kau boleh la geng dengan mak aku haha.

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.