Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Selasa, Februari 19

perkembangan

hello semua, selamat pagi...

aku sangat takde mood nak tulis atau tangkap gambar apa-apa dua tiga hari ni. malas bertimpa-timpa. lukisan pulak entah apa-apa. sebab ada perubahan kat tapak bina aku buat lukisan Rumah Makcik Sebelah macam goreng pisang panas. belum habis panas plotter tu terus bina. gile tak gile.

mengantok la. sebab Encik L buat perangai muda bergayut telefon sampai pukul 0400 pagi. tak romantik dah aku rasa saat ni. banyak benda lain yang perlu difikirkan selain itu.

bercerita pasal orang kedua yang boleh dikatakan mengganggu kelangsungan hubungan aku dengn Encik L; secara terus terang bersama beliau semalam aku dah tawar hati dengan perkara tu.

sejak hari pertama aku kenal beliau, memang aku tau yang beliau sayang kat perempuan tu sangat-sangat. dan aku bukan orang yang jadi kesayangan beliau pun. 

aku je yang membawa beliau berjalan sejauh ni. jadi, aku sendiri dah tahu ape yang jadi untuk masa depan. aku cuma berharap, Encik L boleh menjaga keluarga beliau, keluarga aku dan bakal anak-anak aku dengan baik. dan berbuat baik dengan mereka. 

selebihnya, tak payah nak hiraukan apa perasaan beliau kat aku. memadai dengan beliau berlaku baik bersama dengan semua orang sekeliling aku. aku dah rasa bersyukur dah. 

bila bercinta dengan orang yang ada bekas ni; satu je cara yang aku rasa berkesan. jangan dilayankan sangat perasaan emosi dan kasih sayang bertimpa-timpa dalam diri yang sedia mulus ni. 

aku dah bersedia hadapi segala kemungkinan yang ada. hidup ni penuh dengan perkara yang tak pasti. berserah je la pada nasib yang ada dan berusaha untuk kehidupan yang lebih baik masa akan datang. 

okey. nak sambung buat kerja. gambar untuk Gambar Hari Ini akan disambung pada entri akan datang. mencari idea ni tak dapat-dapat. adey-chiau. 

p.s : serius rindu nak jalanblog. 


17 ulasan:

  1. Apesal aku rasa sedih je feeling entry kau ni? Sedih tp kau nampak posotif. At least, kau try to be positive, camtu la :D

    Btw, kalau dea mmg jodoh kau, jgn risau sgt & jgn negatif sgt. Aku paham la kalau kau nak jeles or sedih. Tp kau kena percayakan dea. Apa guna relationship tanpa trust? Camtu la. Tapi aku nampak mmg kau menuju ke arah tu kan? :D

    Kau kena kasi dea sufficent time, & peluang. Itu part kau la. Camne dea nak appreaciate masa & peluang yg kau kasi tu, itu part dea. Kau kena percaya, dea ada rasa tersendiri utk kau. Takleh nak compare ngan yg lepas2 :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnye aku percaya Encik L sangat2. Sebab tu aku dah jadi redha. Lagi satu bnde sbb die sendiri yang cerita. Jadi aku anggap die kawan baik aku sudah.

      Cuma tu je la. Kan aku cakap susah die nak dpt cinta aku yg dulu-dulu.

      Aku kan dh tak boleh nk patah balik...

      Padam
    2. nampak je posotif..typo tu kak lyaaa!!

      sebenanya kau tak boleh ikat pecaya 100 %..kau tau la kan lelaki...caranya senang je, kau ikat perut bakal hubby kau...jaga makan minum pakai dia tau2... :)
      *kekonon pro gila padahal baru umur 15thn ai ni huaaahahah

      Padam
    3. nasihat paris memang boleh tahan kan???

      jaga perut ke ape tu betul la...

      lelaki cepat kenang budi kalau ko buat baik dengan diorang. lagi-lagi masa diorang tengah layan kau macam sampah... hihihi.

      Padam
  2. saya sedih.. :( Kalau dah jodoh, tak kemana kan.. semoga relax2 dan tenang2.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku okey je la adik chips...

      Aku rilek je kluar jalan2 dgn tunang ni...

      Aku dh mls nk amek pusing pun...

      Padam
  3. sama le aku pun sejak beberapa hari ni malas gila kau. biasanya setiap hari aku update blog.

    BalasPadam
  4. Salam Cik Mas cikilolo. Hehe...

    Hmm...jangan layan sangat emosi itu adalah yang baik untuk dilakukan. Tapi, walaucamana kita cuba hindarkan, makin kita terpikir-pikir kan?

    Percaya pada diri, buat perkara yang kita suka.

    Ps:jangan malas-malas. Nak tengok apa lagi keluar selain dari kicap. Muahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha, betul... diri sendiri mesti kena utamakan compare dengan yang lain...

      tu yang tengah dok fikir gambar ape yang sesuai. ruzy wait for it okey :)

      Padam
  5. errrkk bekas eh

    agakla

    aku pon tatau cmne kalo aku nti

    nk trime kenangan die dlu2

    tp aku xde sape2 buat mse skng LOL

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekarang takde siape its okey...

      aku ni agak kolot. aku fikir, kalau aku jumpa seseorang aku terus kahwin.

      if he really loves me. memang aku dah jumpa dan hadapi sekarang....

      dugaannya ialah die memang ade kekasih sebelum aku yang aku sendiri tak tau esok lusa aku akan pasrah atau apa.

      huhu.

      Padam
  6. kadang2 ada baiknya juga rahsiakan apa yang sepatutnya menjadi rahsia

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm kan...

      dari jadi macam ni kan, elok je rahsia dan akhirnya pergi mcm tu je...

      Padam
  7. sorry kalau aku tanya..L tu duda ke?

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.