Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Jumaat, Februari 1

kegembiraan di pejabat

hello semua, selamat pagi....

Bagaimana Google mengekalkan kegembiraan pekerja

ini adalah keratan akhbar yang telah digunting oleh Ncik Bos Botak masa penyerahan tapak kat Miri hari tu; mungkin. 

susah nak beri kegembiraan pada orang yang bekerja dengan kita. tapi yang paling bahaya ialah bila semangat negatif mengular seperti bayar gaji lambat, claim kena potong tanpa penjelasan, overtime lebih-lebih tapi bonus rendah. tu yang membuatkan pekerja pun naik muak dengan pengurusan entah apa-apa. 

tapi secara kontra, aku boleh sebut pekerja pun kerja tak fokus, syarikat rugi, syarikat malu dengan klien pasal lambat dan sekian-sekian. adakah kita cukup menyumbang untuk syarikat ni? semua bos pun muak ape dengan pekerja yang asyik merungut dan berkira.

jadi, fikir-fikir lah. adey-chiau.



32 ulasan:

  1. Google punya office memang best sgt sgt sgt. kalau ade chance, saya pun nak kerja kat google kot. tido sane pun takpe :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha.

      nanti aku nak mintak kat bos aku gantung buaian gak kat ofis aku ni....

      Padam
  2. Suasana di tempat kerja memang memainkan peranan yang penting terhadap hasil kerja kita :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la...

      kalau semua pakat nak berhenti kerja pun susah jugak...

      kesian kat bos ape.


      Padam
    2. janganla pakat nak berhenti kan.. kena pandaikan sesuaikan diri jugak.. jangan asyik salahkan sekeliling kita. lihat diri kita, cuba perbaiki diri :)

      kalau nak tahu cara semak keputusan BRIM, jom ke blog Ros sat :)

      Padam
    3. emmm itulah die kite digalakkan muhasabah diri dan jangan asyik salahkan orang lain :(

      Padam
  3. Bekerja kalau dijadikan ibadat, insyaAllah berkualiti..

    Nak hepi, kena cipta sendiri.. kalau kompeni.. belum tahu setahun sekali..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul...

      nak hepi kena sendiri-sendiri la, takde kena mengena dengan company kot...

      Padam
  4. Conclusion dia apa yg kita beri itulah yg kita dapat. Jgn nak kerut-kerut dahi, tepuk-tepuk meja kan-kan-kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kakzakie memang orang admin terbaik...

      kadang2 mereka tak deliver ape bos nak, tapi mereka nak bos dengar dulu ape yang mereka nak.

      mane boleh kan macam tu?

      Padam
  5. masalah pengurusan dgn pekerja di mana2 company ada....

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah pasalnye...

      dan perkara ni boleh diatasi...

      Padam
  6. waaah, itu ofis google eh?? selesanya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. aah macam tu la office google...

      best kan. nak cuba google untuk tahu lebih lanjut. hahahahaha.

      Padam
  7. susah tu
    susah ya amat kalau bos dan perja sama2 muak
    ambil jalan tengah je

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu yang sedang dibincangkan ni...

      macam mana nak ambil jalan tengah...

      Padam
  8. err akoo tatauu.. akoo masih di alam u..hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. semoga ko berjumpa dengan bos yang baik-baik... amin...

      Padam
  9. tulahh bos aku dulu mcm lalang kot...dia akan buat kputusan bila dia dgr pekerja terakhir dia bg ulasan..pui muak aku! ahakk

    BalasPadam
  10. Pernah belajar benda nie waktu di uni dulu, caranya seperti sediakan ruang kondusif, suasana kerja aman damai, bagi reward ke kadang kadang. Hehe people we need some appreciation that can lead us to work harder

    BalasPadam
    Balasan
    1. berkata secara teori memang senang...

      apply in real memang payah.

      satu benda je, tak semua hati kite boleh puaskan...

      Padam
  11. kalau masing2 muak.. masing2 kena tukar bos & tukar pekerja.. hahahahaha. Biasa la yg bernama manusia.. sentiasa ada rungutan even tak buat apa2 pun still nak merungut jugak :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak lekit memang betul... kalo sama-sama dah bosan kan, salah sorang kena move on...

      Padam
  12. office google memg best dan santai

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm tapi tak tahu macam mane diorang kekalkan kualiti.

      tu yang aku nak belajar tu...

      Padam
  13. Masa aku keje dulu, aku muak dengan staff2 yg laen yg asyik tau nak merungut, mengumpat, tak puas hati itu ini. Memang la gaji aku lagi tinggi drpd dorang, tp bkn sbb tu aku tak merungut. Pd aku, kalau org jenis tak reti rasa cukup tu, bagi bape pun mmg tak cukup la.

    Memang la bos aku dulu pun tak pemurah sgt. Ramai ckp kategori kedekut. Tp masalahnya yg merungut tu pun pemalas. Ada hati nak mintak habuan lebih. Asyik2 nak kira2 untung company bape banyak. & yg dorang dapat ciput je. Malas weyy aku nak pikir. Naseb bek aku dah benti :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. pengalaman ko memang sama dengan aku la liya...

      kadang-kadang jadi fed up jugak. baik dengan company, baik dengan pekerja dan baik dengan diri sendiri...

      hahaha.

      Padam
  14. minta2 d jauhkan benda mcm tu huuu

    BalasPadam
  15. kalau office best, workers pun bersemangat je nak kerja. seronok tgk google punya office. macam dekat tadika je kan. hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seronok seronok jugak. Focus ttp focus...

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.