Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 1 Februari 2013

kegembiraan di pejabat

hello semua, selamat pagi....

Bagaimana Google mengekalkan kegembiraan pekerja

ini adalah keratan akhbar yang telah digunting oleh Ncik Bos Botak masa penyerahan tapak kat Miri hari tu; mungkin. 

susah nak beri kegembiraan pada orang yang bekerja dengan kita. tapi yang paling bahaya ialah bila semangat negatif mengular seperti bayar gaji lambat, claim kena potong tanpa penjelasan, overtime lebih-lebih tapi bonus rendah. tu yang membuatkan pekerja pun naik muak dengan pengurusan entah apa-apa. 

tapi secara kontra, aku boleh sebut pekerja pun kerja tak fokus, syarikat rugi, syarikat malu dengan klien pasal lambat dan sekian-sekian. adakah kita cukup menyumbang untuk syarikat ni? semua bos pun muak ape dengan pekerja yang asyik merungut dan berkira.

jadi, fikir-fikir lah. adey-chiau.



Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.