Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Jumaat, Februari 15

Gambar 7 : Nama Kamu

hello semua, selamat pagi...

pagi-pagi jumaat ni, dah kena beberapa das kata-kata 'pujian' dari Ncik Bos Botak. akhirnya aku membuat keputusan untuk merekabentuk Rumah Makcik Sebelah sendiri. harapkan semua orang, takde kerja yang percuma. yelah. aku pun buat duit tepi jugak, takde pulak aku desak owner bayar aku. aku pun orang hutang ribu-ribu; sebab satu benda yang tak pasti. ni gelabah sangat kenape?



sesejak jadi Kerani Tapak, ni lah cop aku. serabai je tak? syarikat perunding yang masih belum ada taraf sendirian berhad. tapi kat sini jugak la aku belajar macam-macam. daripada Ncik Bos Botak. 

Nama aku Mastura Bt Borhan. Jurutera yang masih belum layak membuktikan apa-apa pada dunia. adey-chiau.



17 ulasan:

  1. ak ingat SRC music cam siti nurhaliza nye recording company dlu tu.. haha.

    eh sejak bile src plak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha. Sejak masuk kerja.

      Consultant bg company Teamcoat ni SRC. Nama aku park bawah SRC...

      Padam
    2. yela...

      orang macam bos aku ada 5 company...

      ikut suka mane die nak park nama aku...

      hahahaha.

      dan ikut suka mana gak die nak park keje aku...

      Padam
    3. kaya nye ncik bos botak ko. nak apply satu boleh?

      Padam
    4. kaya dengan syarikat la...

      bukan kaya dengan duit...

      sekarang ni lagi susah dapat projek :)

      Padam
  2. engineer sempoi ni.. nanti boleh merekabentuk rumah aku pulak ;D

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko nak ke??

      nanti rumah ko roboh macam mane??? hahahaha

      Padam
  3. Wah... SRC record. Huahuahua.

    Cik Mas, sekarang nak panggil Cik Mas la.

    Insya Allah, jika kita fikir kita boleh, boleh la...
    Jurutera wanita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu...

      terima kasih akak ruzy...

      masih cik, belum tukar status lagi...

      Padam
  4. serius aku respek pompuan pgg title engineer..pada aku genius habis...heheh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. genius ape nye wahida...

      kitorang ni lebih kurang mcm kerani je, buat dokumen utk tapak bina.

      lagi-lagi tapak buat rumah mcm aku. tukang lagi mahir...

      hehe.

      Padam
  5. Aku rasa tugas Engineer, berat la. Ntah, ikut experience aku jadik designer la. Once drawing aku tu digunapakai, rasa macam err bape tahun agak2 building ni boleh bertahan? =_=

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu pasalnye...

      Design engineer kena banyak belajar. Dari org site.

      Drawing aku ada satu tu buat aku cukup puas hati bila org guna utk kebaikan...

      Ada gak org tipu kami dgn guna design kami tp tak panggil kami keje.

      Tp tu lumrah kan... Saba je la...

      Padam
    2. yup..org yg buat design ni tugas dia berat kot..lagi2 kalau dapat kontraktor macam kitorang..sebab normally kitorang akan point out and twist kelemahan2 consultant untuk dapatkan VO..

      kalau consultant x kuat, memang masak la kena gulai..hehehe

      Padam
  6. apa yang penting
    buktikan kepada diri sendiri
    kita juga boleh buat seperti orang lain
    kan? kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kaseh atas kata2 semangat ye pak tehr

      Kamu mst seorg cikgu yg bermotivasi...

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.